Opruimeritis in de hoogste graad en Yeah: schoolvakantie.

 De zwangerschap van onze Vic en de bijhorende eerste maanden waarin een huis herschapen wordt in een slagveld (door gebrek aan tijd en goesting)en ondanks de hulptroepen maakte mij steeds meer moedeloos. Op een gegeven dag was ik het kotsbeu. Natuurlijk weet ik wel dat mijn huis nooit opgeruimd en netjes gaat zijn zolang de kinderen hier door het huis fladderen, maar een beetje beterschap was meer dan welkom. Maar het leek maar niet te willen lukken tot ik op Facebook in een opruimgroep belande. Die gaf mij moed en energie om zelfs aan het rottigste werkje te beginnen. Mijn washok zag er na een maand weer normaal uit en ik koos voor andere wasmanden. Trots dat ik ben!
Facebook hoeft dus niet negatief te zijn. Het kan ook een zeer positief effect hebben. Ik haalde er enorm veel inspiratie op . Heerlijk!


 Af en toe kuis ik ook weer een lade uit of een kast. Dat gaat nu iets meer vanzelf. Het einde van de tunnel heb ik nog steeds niet gezien, maar het gaat hier al beter. Nu heb ik een vast was schema. Ik volg echt braaf de lijst van de groep. Het helpt!
 
In het gewone dagelijkse leven was juni een zware maand. Druk en chaotisch.
Examens en toetsen voor de groten, maar Joepie. Alle kinderen mogen over naar het volgende jaar. Een opluchting.
Er waren op andere vlakken ook best wel veel tegenvallers waar ik zelfs slapeloze nachten van heb gehad. Op een gegeven moment annuleerde ik al onze toekomstige reizen. Ook die naar Zwitserland dus en enkel en alleen omdat ik dat niet kon met die naar Frankrijk gaat die door, maar zonder mij. De man zal alleen gaan met de oudsten. Ik blijf thuis met de jongsten.
Voor mij wordt het dus een staycation of een vakantie op de camping.
Zo erg vind ik dat nu weer niet hoor, maar ik heb spijt van al de tijd die ik in het boeken van die vakanties gestoken had en ik zie mij niet meer onmiddellijk een reisje boeken ;-).
Ik ga het beste maken van onze vakantie hier al staat onze caravan ook wel te koop. Met een beetje spijt, maar misschien kan ik zo een plekje toch houden.
Dat weet ik volgende week!


 Vorige week maakte ik een uitstapje naar Planckendael met de twee jongsten en een zoon. Een tof uitstapje. Ik heb meteen ook weer ons abonnement vernieuwd.
En wat ik ook heel erg leuk vind tegenwoordig is lunchboxen maken. Al vond ik twee keer in de week zo een box maken wel voldoende. Tijd daar in kruipt ;-), maar zo plezant.

Onze kleine Vic is ondertussen zes maanden jong en net op die dag kreeg hij zijn eerste tandje.
De dag nadien begonnen we met groentjes. Eerst twee maal worteltjes en vandaag erwtjes. Hij eet het echt heel goed. Die mini porties zullen snel groter worden.

Hieronder is Vic zijn eetbakje (dat klinkt als voor een huisdier haha!). Ik kocht er zo vier. Voor elk van de jongste kinderen één sinds ik ontdekte dat mijn melamine bordjes giftige stoffen verspreiden bij warm voedsel. Dat wist ik helemaal niet en dat heb ik dus jaren gedaan. Deed me terug denken aan de historie met de lettermatten die ik ook jarenlang gebruikte tot ik ook hier hoorde hoe slecht dat was :-(. We weten niet half hoe het allemaal zit denk ik.
Ik stel me regelmatig zoveel vragen want nu ik de foto hieronder zie vraag ik me af of dat lepeltje wel oké is (haha).
 
De afgelopen dagen was ik dan weer 'druk' met inpakken voor het kamp. Vier van de kinderen vertrekken dinsdag op kamp. O. Wat zal het hier plots stiller zijn. Ik vertrek de dag nadien naar Zeeland.
Maar voorlopig leef ik me nog even uit met mijn opruimen.
En ook maandag volgt nog een veel te veel gevulde dag met logo voor twee kinderen, een doktersbezoek en de diëtiste (nee, met diëten gaat het niet goed helaas).
 
Ik wens jullie een supermooie zomervakantie toe. Die is hier vrijdag dus begonnen!! En dit voor negen lange weken.
Enjoy the summer!!

Reacties

  1. Hoi Sandra, mag ik weten welke fb groep je volgt over dat minimaliseren...ik volg er ook verschillende maar mss heb jij een betere? fijn dat alle kinderen door mogen naar volgend jaar....en zo spijtig van die vakanties....en jullie caravan verkopen? oesje dat zijn veel zware beslissingen....wat een werk maar wel leuk die brooddozen! heel veel liefs en nog een fijne avond !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Greet. De groep waar ik op dit moment heel veel aan heb heet 365x opruimen. Gisteren heb ik me lid gemaakt van nog een andere, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. De groep 365x opruimen helpt me echt De groep is ook niet zo supergroot. Ik begin zelfs al een paar mensen te kennen en 1 is zelfs al vriend op Facebook ;-). Veel liefs.

      Verwijderen
  2. Zo'n opruimgroep wil ik ook best leren kennen...het is altijd fijn om een steuntje in de rug te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is of Facebook en heet 365X opruimen.

      Verwijderen
    2. Daar ga ik me eens in verdiepen! Bedankt om te antwoorden!
      Fijne vakantie met de kids!

      Verwijderen
  3. Ik gebruikte gewoon een rvs lepel van het kinderbestekje. Goed blazen, dan blijft die lepel echt niet warmer dan een plastic lepel.
    Ik ben toen ook geschrokken van dat melamine verhaal en heb alles weggegooid.
    Plastic borden zonder bpa gebruik ik wel voor de broodmaaltijd, maar de warme maaltijd eten ze van porselein.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Erg hé dat dat ook gewoon allemaal verkocht wordt!! Niemand waarschuwt je ervoor. Ik heb nu die platters die voedselveilig zijn en ik heb nog wel een paar gewone plastiek bordjes. De kinderen namen ze onlangs om soep in te doen. En ik gilde: 'Neeeeee! Die niet!'

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)