Een trotse moeder en inpakken !


Ik krijg niet genoeg van mijn kindjes.
Ik ben weer zo een moeder geworden die het niet kan laten om foto's te tonen van haar bloedjes en dan over te stromen van liefde en trots. En terwijl ben ik me bewust hoe saai of oninteressant het moet zijn voor buitenstaanders. Hoe ben ik namelijk zelf wanneer men mij een foto toont van hun kindje/kleinkindje. Natuurlijk toon ik oprecht interesse, maar veel voel ik niet bij andermans foto's. Ik kan hun kindje wel mooi of schattig vinden, maar liefde is toch iets anders hé. 
Zelfs nog bij mijn oudere kinderen denk ik vaak: 'Dat heb ik toch mooi gemaakt (haha)!'
 
Dezer dagen stroomt mijn hoofd weer over van teveel plannen. Maandenlang kon ik aan niet veel anders denken dan mijn zwangerschap, de toekomstige baby en wist ik niet goed hoe het zou zijn na de geboorte van onze Vic.
Nu voel ik me zo goed en heb ik hele goede nachten dankzij onze slaapkop (hij wordt 1 keer wakker voor een voeding: lucky me).
Het is weleens anders geweest en nu word ik gespaard van slapeloze nachten.
En dus heb ik ook de energie om stilaan aan andere dingen te denken.
 
Verder ben ik nu volop aan het inpakken. Dat gaat redelijk snel want ik ben getraind daarin :-). Weet precies hoe ik er moet aan beginnen, waar alles ligt en kan dus best snel inpakken.
De jongens zijn dus ingepakt om vandaag met de bus te vertrekken. Enkel nog even onder de douche en klaar.
Dan wordt het inpakken voor de rest. Mezelf en vier kleintjes. Het is maar voor 4 daagjes dus dat gaat best ook snel gaan.
 
Ondertussen bezig met de was want de groten zeuren over te weinig gewassen kledij.
Vicje speelt nu dus ik ben aan het rondkijken voor babyspeelgoed.
 
Mijn grootste komende project is onze kelder.
Na de vakantie wil ik die aanpakken en herinrichten. Dat gaat een groot werk worden. Inspiratie haal ik op Pinterest. Het speelgoed wil ik minimaliseren.
 
Maar eerst ga ik er dus vier daagjes tussen uit om heel veel te gaan wandelen en lezen zonder de dagelijkse sleur van het huishouden.
Hopelijk zonder zieken want momenteel is ons Liesje ziek. Toch maar de nurofen meesleuren dus.
 
Fijne Krokusvakantie en tot later...
 

Reacties

  1. je verveelt ons zeker niet,zo kunnen we Vicje vanaf je zwangerschap volgen tot...en das leuk!alsook je andere kinderen die we zien veranderen.geniet van je vakantiedagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh Sandra, wat een schone bloeikes toch !!!
    Die dochter van jou zal nog harten breken. Wat een schoon madam !!!
    En jouw kleinste ukje, wat een lach ... smelt, dat pakje: wow !!! Bestaat dat in T-shirt of legging (zou super zijn voor onze Gust of mijn babysmurfje :-) )

    Geniet van jullie vakantie !!! (waar jij de energie blijft halen om er zomaar op uit te trekken ... ikzelf zou dat niet zien zitten :-) )

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Vera. Die ijsberen zijn van de wintercollectie, maar volledig uitverkocht geloof ik. Ze hadden dit wel nog in een hemdje bij F&G. Misschien toch eens neuzen op de site. Er zijn nog kortingen denk ik.

      Ik moet mezelf ook soms overtuigen om toch weg te gaan, maar geniet van de kinderen hun snoetjes om eens 'anders' te doen dan thuis. Zoals 's avonds eens popcorn eten in de zetel (doen we thuis nooit!)of op een pony zitten :-).

      Liefs xxx

      Verwijderen
  3. Fijne vakantie geniet ervan bij ons beginnen dinsdag de scholen weer maar dat is ook weer fijn ,komen ze weer broodjes eten om twaalf uur lekker Oma hoor ik dan weer dat maakt me altijd blij .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk genieten samen en je grote dochter ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig mannetje, die Vic ☺ ik vraag me wel af hoe jij dat allemaal doet daar! Alleen op vakantie met vier kleine kindjes, hoe pak je dat aan? Me-time vinden, de kelder opruimen,... Respect! Ik heb nu zelf vier kindjes van 4j, 3j, 2j en 7m en ik moet zeggen dat ik precies toch heel wat tijd te kort kom en dat ik zelfs een daguitstap alleen een behoorlijke uitdaging vind. Tips zijn dus best welkom ☺ geniet in ieder geval van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook maar wat :-).
      En heb het geluk al grote kinderen te hebben. Tijdens de vakantie helpen zij mee met inladen en uitladen van de auto, zwemmen met de kleintjes of iets anders. In ruil mogen ze natuurlijk ook alleen dingen gaan doen :-) of geef ik ze eens wat extra. Ik heb dus nooit geen babysit meer nodig. Vroeger toen zij kleintjes waren wel. En ik werk niet meer nu. Dus vind ik makkelijker ME time overdag wanneer het school is. Ook STOP ik meestal om 8 uur 's avonds ongeacht wat er nog ligt van 'werk'. Anders houdt het werkelijk nooit op, maar het is hier zelden spic & span, maar dat is niet erg vind ik. Ik heb leren loslaten op alle mogelijke manieren. De kinderen, het huishouden, enzovoorts. Het leven is veel te kort daarom probeer ik gewoon de dingen te doen op mijn manier.
      En ik heb natuurlijk wel wat ervaring wat betreft uitstappen doen en op vakantie gaan. Alles gaat dan wat sneller denk ik ;-).
      Vroeger toen mijn oudste kinderen kleintjes waren deed ik ook veel, veel minder hoor.
      Groetjes en het was een leuke vakantie !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)