Ups & Downs, feestje en gek op voeding


O. Het is juni en mijn dagen zijn zo overvol gevuld dat ik amper aan een beetje tijd voor mezelf kom.
Ook is op een paar vlakken niet alles even vlekkeloos verlopen de voorbije tijd waardoor ik onze Zwitserland reis heb moeten annuleren. Dat heb ik met tranen in de ogen gedaan, maar het is niet anders :-(.
Naar Frankrijk gaan we wel nog of toch een deel van het gezin, maar voorlopig ben ik daar nog niet echt mee bezig.
Eerst juni maar voorbij laten gaan denk ik zo. Beter te leven en te doen dag per dag.
Met onze kleine Vic gaat het goed. Hij is nu eigenlijk zijn wieg uit gegroeid dus die verkoop ik! Hij slaapt ook minder overdag en grabbelt nu overal naar en maakt heel veel geluidjes.

Ik ben ook nog steeds erg bezig met voeding. Voor mezelf en voor de kinderen. Tegenwoordig probeer ik hun lunchboxen (wanneer ze blijven eten) zo te vullen dat het leuk is en ze uitkijken naar de lunch op school :-). Dat lukt goed. Ze zijn nu enthousiaster om eens te blijven eten. Inspiratie haal ik op het internet en ik geef nu meer groenten ook mee naar school. Fruit gaf ik al veel mee. Ik vind het zelf ook leuk om te doen.
Ook wat het gewone eten betreft wil ik nog altijd veel variatie. Soms schiet het er wel bij in en eten we ook gewoon pizza en frieten hoor.
Onze Thijs is jarig in de volle zomer (26 juli) en omdat de meeste vriendjes dan op vakantie gaan vierden wij dit afgelopen weekend al! En dit met vijftien vriendjes op een boerderij in Zuid-Holland nabij Gouda. Het was een hele organisatie en onze Thijs had al drie jaar geen feestje met vriendjes mogen beleven dus ik wou eens iets specialer. Dat werd een boerderijfeestje met 1 overnachting.
Het was GEWELDIG in één woord ! De kinderen en onze Thijs hebben genoten al was het natuurlijk ook enorm vermoeiend :-).  Maar het was een feest om nooit meer te vergeten!



 In juli vieren we het dan klein met ons gezin ;-).
Ik kocht tweedehands ook nog eens een kookboek voor meer inspiratie. Het ziet er alvast heel leuk uit van binnen.
Onze Fee is ondertussen ook al een groot meisje al slaapt ze nog steeds 's middags.


Kortweg is het hier momenteel zo:

-Mijn dagen zijn enorm gevuld en ik zou wat meer ademruimte willen, maar het gaat goed.
-Lezen en TV series kijken schiet er compleet bij in. Ik heb in mijn  hele leven nog nooit zo weinig gelezen als nu. Het komt er gewoonweg niet van :-(. Wel jammer, maar misschien op vakantie.
-Deze zomer zullen we dan toch meer naar de camping gaan of thuis zijn doordat we niet naar Zwitserland gaan.
-Ik vul mijn dagen vooral met wassen, opruimen, bezig zijn met voeding en met de kinderen, enz...
-Nog steeds heb ik de opruimkriebels en probeer ik mijn huishouden op de best mogelijke manier te doen. Dat lukt soms goed en soms is het hier dan weer een slagveld.
- Ik kijk op tegen de zomer dezer dagen al weet ik dat het uiteindelijk allemaal wel zal meevallen.
-Ook onze tuinplannen zijn weer in de vrieskast gestoken en daar baal ik enorm van, maar het is zo.
(Ik had er enorm veel tijd al ingestoken en op aandringen van de man zelfs al tegels gaan kiezen om uiteindelijk alles te moeten afblazen! Ik was kwaad op de man!). Ik vind onze tuin namelijk niet gezellig en onze tuinset valt echt uit elkaar :-(. Mijn enige optie is nu naar de caravan trekken waar het wel gezellig is :-).

Zo gaan de dagen voorbij met UPS & DOWNS. Ik probeer minder leuke dingen met enige humor draaglijker te maken.
En ik weet dat ik mij gelukkig mag prijzen met mijn fijne gezonde kinderen.

Zo. En nu onze Vic weer eten geven want met deze warme/hete dagen drinkt hij om de 2 uur. Nog steeds borstvoeding. Nog een 9 dagen en dan mag hij groentjes proeven. Leve de borstvoeding!

Tot gauw!

Reacties

  1. Heerlijk toch Zeeland..voor de kinderen maakt het echt niets uit...en is ook veel relaxter...Dat feestje ziet er super uit..
    Respect hoor om met zo'n grote groep op stap te gaan.
    Geniet van de kinderen..zijn zo groot..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is lekker smullen en verrassend, ziet er lekker uit. Wat een prachtige feestlocatie bij het water, echt iets voor jongens. Hoe hou je ze in de stokken! Ik vond het altijd een hele drukte om met al die kinderen op stap te gaan. Jammer van de vakantie, gelukkig hebben jullie nog een stacaravan waar je nog terecht kunt, is ook genieten als het goed weer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Troost je, je bent niet alleen. Manlief heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen met een hernia en zit al een hele tijd thuis. Onze Zweden-reis zal niet kunnen doorgaan aangezien hij niet kan zitten, of toch niet langer dan een uur:( Ach ja, het is nu zo he. De tuin gezellig gemaakt met wat bloemetjes, een zwembad en een goeie bbq en onze zoon wil zelfs niet mee op kamp met de scouts. Hoeft ook niet 😉. Liever niet zelfs😗. Er is wel een waterkansje dat we een plek huren op de muie, met de camper. Ik laat het je wel weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poe, niets kunnen lezen klinkt wel echt alsof de dagen te gevuld waren jah.... ik moet altijd even lezen hoor, om zelf wat op te laden :-) ofzo....
    Zeeland is toch ook gewoon superfijn? Je hebt daar alles wat je nodig hebt voor een heerlijke zomer :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)