De Bosberg (dag 4 tot dag 8)

Met mijn dochter van 14 en de 3 jongste kinderen ging ik vijf dagen naar Houthalen. Niet naar één of ander hip hotel en niet met de bedoeling allerhande workshops te volgen of musea te bezoeken, maar om simpelweg vakantie te hebben.

Voor mij: geen boodschappen doen, niet koken, afruimen, niet wassen, niet opruimen, geen afspraken en geen planning.
Voor ons kinderen: spelen, spelen, spelen.
En dit in een omgeving met andere kinderen waar kinderen heel welkom zijn en er gratis kinderanimatie is. In een groene omgeving.

Het werd deze keer De Bosberg. Een hotel van de Gezinsbond. Een basic hotel waar je geen eindeloos buffet hebt, maar het dagmenu eet, maar er altijd meer dan voldoende is voor iedereen.  Waar je niet slaapt in een luxe kamer met kunst aan de muur, maar wel alles hebt wat je nodig hebt (al waren de matrassen wel iets te hard voor mij).
Waar er voor klein en groot genoeg te spelen is. En vooral ook vlakbij het hotel zijn eindeloos veel wandelpaden, speeltuinen, fietspaden, een strand, ....

Natuurlijk maakte wij ook eens een uitstap op de meest regenachtige dag van de week. Naar Bokrijk.
Dat was ongeveer een kwartier rijden van het hotel. Met ons Zooabonnement kregen we daar 50% korting en er is ook een hele grote speeltuin aan (die gratis is). Naar die speeltuin zijn we zelfs twee keer gegaan (op verschillende dagen). De tweede keer hadden we onze picknick bij die het hotel voor ons klaargemaakt had.

In het hotel werken ook supervriendelijke mensen die ook altijd tegen de kinderen spraken. Het is overduidelijk een hotel van de Gezinsbond :-).
En ik ben fan van de Gezinsbond. Ik heb deze week hun spaarkaart ook weer gebruikt in de Brantano en de Standaard Boekhandel.

Een beetje beschaamd moet ik toegeven dat we op een middag ook een paar uurtjes naar Plopsa Indoor geweest zijn waar we ook zowat alleen rond liepen. Ook daar kregen we 50 % korting bij de ingang en ons kinderen konden overal op en zelfs verschillende keren, zagen een show, aten pannenkoeken en werden voor een keertje rotverwend :$.
Achteraf vielen ze in slaap toen we nog niet de parking af waren.
En ja. Ook onze oudste had het naar haar zin.

Geen subtropisch paradijs heeft dit hotel, maar een simpel zwembad waar ons Lies toch elke dag met plezier ging zwemmen.

Er waren niet veel andere gasten, maar dat vonden wij niet erg. Alle dagen speelden de kinderen die er wel waren (een 20 tal)met elkaar en de volwassenen deden al eens een praatje. En zowat alle kinderen gingen naar de kinderanimatie.
Op de laatste avond was er kinderdisco waar meer volwassenen dansten dan kinderen :-).

Toen we vandaag naar huis reden wilden de kinderen blijven. Zelfs Nele (de oudste)wist niet goed of ze wel weg wilde.
Zelf verlangde ik naar mijn eigen bed want zoals ik al zei was er één groot minpunt. Ik sliep elke nacht superslecht door de matras. De kinderen hadden daar geen last van, maar ik heb slapeloze nachten gehad.

Maar verder las ik nog eens boek uit, genoot van de omgeving en de kinderen en de rust van niets moeten. Meer hoeft dit echt niet meer te zijn voor mij.
Dit is het soort vakantie dat ik wil en ons kinderen zijn daar ook meer dan tevreden mee. Bokrijk vonden ze zelfs ietwat saai met het vele wandelen. Dan doe ik eens een uitstap :-).

Voor ons is dit voor herhaling vatbaar, maar dit is natuurlijk geen Center Parcs vakantie. Maar in Center Parcs ben je wel dubbel zoveel geld kwijt (als je alles mee rekent). Wie meer uitdaging wil moet daar ook zelf voor zorgen. Dat kan perfect daar, maar had ik geen behoefte aan door mijn vermoeidheid.

Dezer dagen kreeg ik ook mijn resultaat van mijn bloedonderzoeken. Alle waarden zijn normaal en wat de Niptest betreft. Hij is goed. En we krijgen opnieuw een zoontje.

Verder hoop ik dat onze reis naar Zwitserland even goed wordt als deze naar De Bosberg. Dan is mijn vakantie alvast geslaagd.

De Bosberg zal ons zeker terug zien, maar nooit langer dan die vier nachten. Dat was net genoeg.

Mijn wasmachine is nu alweer aan het draaien en morgen begin ik opnieuw met inpakken.

Fijn weekend!!

1. Het klinkt bovenal toch heel ontspannen, heerlijk lijkt me dat zo een goed begin van de zomervakantie?

2. Heerlijk zo'n uitstap. Leuke foto's ook. Wederom een zoontje! Geweldig.

3. Klinkt als een supervakantie. Als de kindjes plezier hebben, heeft de mama het ook naar haar zin.

4. Ideale periode uitgekozen denk zo net voor het bouwverlof met de grote drukte die dan volgt.

5. Goed dat de testen goed waren, een zoontje, joepie! Bosberg zijn we ook nog geweest, maar we hadden geen geluk met het weer :( Dan zijn we ook naar plopsa geweest in Hasselt, dat was wel plezant!

6. Leuk dat jullie het ginds zo goed hadden. Ik lees net vandaag in het krantje van de bond dat er sinds kerst een nieuwe kok is, die nu wel alles vers en ter plaatse bereidt. Wij zijn vorig jaar in augustus gewoon te vroeg geweest. Hahaha. Nu nodigt dit voor mij wel uit om toch nog eens opnieuw te proberen.