Eerste schooldag Fee, kraamkost en geboekt !




Vandaag was het Fee haar allereerste schooldag. De juf had gezegd dat ze toch maar eens moest komen proberen. En ja. Het is meegevallen. Geen ongelukjes en ze was redelijk enthousiast. Zoveel dat ze te vertellen had op haar eerste schooldag. Haar kwekje stond geen moment stil.
Fijn voor Fee en fijn voor mij dat het meegevallen is en ik ook haar met een gerust, maar klein hartje kan laten gaan.

Nu zal ze maandag, woensdag en vrijdag een halve dag gaan (van 8.40 uur tot 11.50 uur).
Met andere woorden. Ook deze kleine meid is gestart met haar schoolloopbaan :-).
 
Mijn favoriete broodjeszaak leverde een heerlijk ontbijt deze ochtend als cadeautje. Yammie.


 
 
 
Verder reserveerde ik vandaag eindelijk onze zomerreis. Opnieuw naar Zwitserland dus in juli. Dat is ons vorig jaar zeer goed bevallen. Mooie natuur, veel wandelen, lekker eten, prima kinderclubs, ...
Kortom: Topvakantie. Dus we gaan weer voor tien dagen.
En er gaan negen kinderen mee!
Maar nu ga ik daar verder even niet meer aan denken want juli is nog ver weg, maar ik ben blij dat ik er nu mijn hoofd niet meer over hoef te breken. Dat het gewoon in orde is.
 
Ik annuleerde ook de logo afspraak van de zoon wegens het slechte weer. De baan opgaan in die koude en met die sneeuwbuien en met onze kleine man zag ik deze keer echt niet zitten.
Want morgen moet ik ook alweer de baan op.
 
Na school werden we opnieuw verwend want de juffen van 't school hadden een supergrote kom groentesoep voor ons gemaakt. Echte kraamkost dus vandaag op zo een ijzige winterdag als vandaag. Want soep lusten ze hier allemaal en het is er echt het weer voor.
 
Er zijn trouwens nog veel mensen die niet weten wat kraamkost is. Sommige mensen denken zelfs dat het geld vragen is om het ziekenhuis te betalen :p.
Maar kraamkost is dus gewoon versterkende kost voor de mama en het gezin zodat moeder niet elke dag achter de kookpotten hoeft te staan en er toch vitaminen ofwel gezonde kost in de buikjes gaan.


Ons manneke blijft een heerlijk slaapkopje die ik bij momenten zelfs moet wakker maken om te eten. Echt een zalig mensje.
 
Fijn weekend.  
 
 

Reacties

  1. weer een stapje verder voor Feetje en mama..maar goed dat het meeviel!amai,hoe lief van de juffen dat ze soep maakten.ik las eens ergens van een koppel die enkel zo'n kado's wilden omdat het na een bevalling nogal druk is,dus bezoek mocht enkel eten meebrengen.zo mooi die beelden van Vic-je ohh en zo klein,ee!lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het nu een gedacht van mij of lijkt Vic heel fel op Niels?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed opgemerkt ! Vic lijkt als twee druppels water op Niels :-). Hij is wel rustiger als baby (voorlopig). Straf dat twee kinderen zo op elkaar kunnen lijken... En onzen Thijs en Mats lijken dan weer net op elkaar en zijn wat anders.
      't Is de natuurlijk wel dezelfde mengeling van genen haha.

      Verwijderen
  3. Goed gedaan Fee! Wat fijn dat het goed ging. Lekker zo'n ontbijtje, het is je gegund en ook lief van de juffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn voor Fee dat ze zo'n plezier in school heeft. En laat je maar lekker verwennen, lief dat de schooljuffen soep voor jullie gemaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)