Leef het leven, lieve bloedjes, 100 zonnen en spinners

Deze feestdag vandaag is heel welkom en ik heb ontzettend veel zin in vandaag. Zon, zwembadjes buiten (een klein en een groot), lezen, wasjes draaien, .... Eens niet weg moeten naar school, hobby's, winkel, dokter, feestjes, .... Heerlijk.
Want de afgelopen dagen waren te vol. Hoe erg ik mijn best doe om niet teveel extra in te plannen. Mijn dagen slibben toe zo af en toe.
En mijn hoofd dan ook. Ik wil nog dit en moet nog dat !
Een feestje voor Fee en ondertussen nog wat moederen.
 Een ontploft huis hoort daar ook bij. Ik ben nog steeds aan het opruimen en de was aan het bijwerken. Saai hé.

Nadat ik een blog schreef voor Expoo en we nadien in de krant stonden kwamen er weer telefoontjes en mails (een groot gezin blijft toch iets speciaals al is het voor mij gewoon doodnormaal en denk ik er echt niet bij na), maar eerlijk waar. Ik zou niet weten hoe dit nog in te plannen in ons gezinsleven.
Over één ding wil ik wel nog nadenken. Toch ben ik onrustig over de impact op ons gezin en dus wordt daar dezer dagen veelvuldig over gepraat. Want eigenlijk wil ik gewoon rustig verder ploeteren en zelfs na een krantenartikel (in een niet zo populaire krant)krijg je veel reacties. Al vind ik het wel leuk moet ik toegeven want alle reacties waren superlief.
Ach. Ik laat het me den tijd nog wel weten of het er wat van kwam ....
Ik voel me dezer dagen weer overstromen van liefde, maar toch is er ook onrust om familiale redenen om mensen waar ik heel van houdt. Gelukkig wordt daar allemaal veel over gepraat en geventileerd.
Dit weekend zouden we normaal een paar dagen er tussen uit gegaan zijn, maar ons Lies doet vrijdag en zaterdag een dansoptreden met bijhorende repetities en dus werd het weekend verschoven naar Pinksterweekend. Best wel jammer net nu het zo een mooi weer. Daarom dat ik ook twee zwembadjes gaan kopen ben. Vakantie in de tuin ! Het kan goed zijn dat het volgend weekend pijpenstelen regent, maar ach ja. Dan moeten we er ook maar het beste van maken.
De nieuwste hype (spinners)is er hier in snel tempo het huis binnen geslopen. Ik vind ze wel oké. Die spinners. Maar ze willen er altijd zo of zo één. Vermoeiend! Sowieso rol ik mijn ogen bij de zoveelste hype, maar hoe waren we zelf?
Bij het mooie weer hoort een zonnebril en ik heb een nieuwe. Ben er best trots op :-).
Gisteren nog eens uit eten geweest met 'DE mama's'. Heel leuk al moest ik weer als eerste vertrekken voor een hongerige zoon thuis want ik geef na vijf maanden nog steeds borstvoeding op vraag. Met volle goesting al was het gisteren wel tegen mijn goesting dat ik naar huis vertrok.
O. En we hebben met de mama's een wandelclub opgericht :-). Blijkbaar zijn er een hoop mama's die graag wandelen dat willen we vanaf volgende week graag samen gaan doen. De meeste onder ons vinden het echte sporten namelijk maar niets, maar wandelen? Dat vinden we allemaal plezant.
 
Nog even iets over Facebook...
Sinds ik daar op ben heb ik een paar mama's ietske beter leren kennen en dat voelt supergoed.
Het heeft mij al geholpen met het regelen van het dagdagelijkse met de kinderen. Bijvoorbeeld door een mama aan te spreken die dan een kind meeneemt naar een feestje. Heel gemakkelijk.
En ik heb er al veel tweedehandskledij op gekocht. Kleertjes voor onze Vic bijvoorbeeld voor een appel en een ei en zelf ook al dingen verkocht.
Het is dus handig.
Mijn vrienden blijven weinig. Ik voeg niet enthousiast toe :-). Een vriend heb ik al verwijderd en één twijfel ik sterk over. Het blijft precies op dat vlak wat moeilijk.
 
Ik wens jullie  nog een supermooi weekend toe. Geniet er zoveel mogelijk van. Het leven is sowieso te kort !!

Reacties

  1. Ik heb ook een Facebook account waar ik heel weinig mee doe en zelfs geen vrienden op heb, maar ik ben wel aangesloten bij twee groepen voor grote gezinnen. De ene heet grote gezinnen, en de andere groot gezin. Misschien is het ook wel wat voor jou. Groetjes van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip Johanna. Ik ben meteen eens gaan piepen. Groetjes

      Verwijderen
  2. Proficiat met Fee haar verjaardag. Wat een heerlijke taart. Het weer is geweldig, lekker zwem weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben al veel tuindagen gehad ondertussen. Heel fijn.

      Verwijderen
  3. Wat een goed idee van bovenstaande Johanna! Wel fb voor de groot gezin groepen. Dat is namelijk het enige wat ik mis van fb. De rest niet. Wat een heerlijk weer inderdaad. Hier is het ook zo genieten! Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)