Vijfde dag van de vele 65: vrije tijd bestellen

 Ik post nog wat oude foto's van in mei jongstleden. Dolle pret hadden ze toen. Jammer dat één van hen niet mee gaat naar Frankrijk. Zij gaat op jeugdbewegingkamp (wou ze zelf) en daarna bij familie omdat wij haar niet kunnen komen halen. Ik zal haar missen.



 Nog wat foto's van een 14 dagen jonge Fee en ons Liesje die soms wat last heeft van sterallures. Deze foto's zijn van aan zee al is er op de foto geen zee te bespeuren.


Ik heb het gevoel dat ik vandaag eigenlijk niet veel uitgespookt heb, maar omdat ik ook geen letter gelezen heb (zelfs niet de kranten)moet het toch zijn dat ik iets gedaan heb.
In de Colruyt heb ik nog eens eigenhandig mijn kar volgeladen en ik ook de auto is volgetankt. Ik bracht de jongens weer weg naar hun sportkamp. Ze doen het graag, maar toen ik vroeg welke sport nu het allerleukste was was het antwoord: 'Circus!' Dat is ook een sport voor hen. Dat willen ze doen in de toekomst. Circus en toneel. Ik kan weer beginnen rondkijken.

Kraamzorg A. kwam weer. Vaste hulp op woensdagnamiddag en zij maakte ons eten vandaag zodat ik weer andere dingen kon doen zoals mails beantwoorden, administratie en rustig een telefoontje doen. En ik kon ons jongens ophalen zonder dat ik het halve gezin moest meesleuren al neem ik Feetje wel altijd mee. Je weet nooit wat er onderweg gebeuren zou (panne ofzo) en ik ben wel haar eten zodoende.
Thijs zijn haar werd geknipt vandaag. Morgen Mats en Wouter nog en het hele gezin is aan de beurt geweest. Mezelf vergeet ik maar even. 

Na het eten deed ik de kinderen in bad en nu wacht ik op de man.

Ondertussen heb ik tijdelijke huurders gevonden voor ons oude huis. Zo worden de kosten wat gedrukt. De huurprijs is wel zeer laag omdat ik in ruil ook het onderhoud vraag van huis en tuin en dat is heel wat.
Gisteren kwamen er mensen van kapaza meubels ophalen. Ik moest het huis al verlaten toen zij nog bezig waren met inladen (anders was ik te laat bij ons jongens)en nu blijken die mensen spullen mee genomen te hebben die ik niet weg wou doen. Hoewel ik er geen boterham minder om zal eten vond ik dat toch ondankbaar want die meubels hadden ze al gekocht voor een appel en een ei. Daarnaast zomaar spullen meenemen zonder te vragen vond ik 'durven'. Mensen schijnen te denken dat wij wel genoeg zullen hebben.

Verder ben ik wat 'speeltijd' aan het zoeken voor ons Liesje. Morgen gaat ze alvast eens bij mijn ouders (ondertussen moet ik wel met een kind naar de tandarts).
Volgende week in aanloop naar onze vakantie wil ik ons Liesje wat van voor mijn voeten zodat ik niets vergeet bij het inpakken. De dag voor ons vertrek wil ik ook de jongens graag elders...

Ik las graag een blog van S. waar zij zich strikt kan houden aan haar planning. Rust en Regelmaat. Ik wou dat dat hier ook wat vaker kon.
Maar misschien is dat toch minder makkelijk in een groot gezin.
Vanaf september ga ik toch maar weer een poging wagen.
Een weekmenu maken waar ik me strikt aan hou en elke dag om hetzelfde uur opstaan!
De was meer plannen en zo.

Dag Vijf is bijna voorbij. Nog 60 ....(gaap)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)