Dankbaar voor de gewone dingen

Na een periode van wat gesukkel en geloop van hier naar daar vaar ik weer in rustiger water. Eindelijk zijn alle nodige afspraken gemaakt voor de kinderen en mezelf.

Er zijn een paar dingen veranderd.
Ik ben wat daadkrachtiger geworden en hou me vast aan een schema. Dat volg ik niet vlekkeloos, maar het helpt me wel om rust te krijgen.
Alles moet ik wel opschrijven.
Het gaat over eenvoudige zaken. Doornormale zaken. Zoals het boodschappenbriefje maken. En dus bekijken wat we de komende dagen gaan eten. Twee keer in de week moeten er boodschappen gedaan worden, maar ik heb geen vaste dagen. Collect & Go haal ik één keer per week op (zoals vandaag) en ook wordt er elke week nog eten geleverd dat ik zelf bestel online. Dat wordt dan geleverd door Bpost.
Maar ook wat mijn kledij betreft doe ik het nu anders.
Het is een beetje raar om het op te schrijven, maar ik bekijk het weer voor de komende drie dagen en hang dan de kleren al klaar die ik ga aandoen.
Dat geeft mij 's ochtends geen gedoe meer.
 Er wordt nog steeds gepoetst op de vaste dagen en ik kan intens genieten van het resultaat achteraf. Tegenwoordig probeer ook om elke avond de boel opgeruimd te hebben. Soms ligt onze tafel gigantisch vol met propere was, maar nu probeer ik dat binnen de 24 uur allemaal naar boven te krijgen en geniet dan achteraf ook van een lege tafel. Feels so good.
 Voor & Na.
Ook ben ik afgestapt van het feit dat mijn kinderen de vaatwasser 's avonds moeten doen. Het was een beurtrol, maar ik had daar enorm veel stress van omdat ze dat nooit meteen na het eten deden. Man en ik werden er gek van.
Nu ruim ik de tafel af, vul en leeg de vaatwasser en was de overige potten af.
Iedereen blij :-).
Het is nu veel opgeruimder en properder in ons huis. Minder rommel.
En het geeft ook rust.
 
Ik ben ook opnieuw (zoals vorige jaar ergens) begonnen met oprommelen. Gisteren ging er weer een krat boeken naar de kringloop en een grote zak kledij.
Het voelt veel beter dan een paar maanden geleden. Ik had gevoel dat alles vierkant draaide namelijk, maar dat gevoel is weg.
 
En ik heb nog voldoende tijd om te lezen. Af en toe een boekske.

Maar evengoed een dik boek. Dat is mijn beloning.
En 's avonds wanneer de kindjes in bed liggen kijk ik mijn series.

Dankbaar ben ik dat dit allemaal zo gemakkelijk kan.
Het zijn mooie dagen en door alle kinderen in huis is het nooit saai.
Mijn grote gezin vind ik tegenwoordig een uitdaging.

En dan ga ik nu dus de krant lezen.

Reacties

  1. Mooi geschreven Sandra! Ik probeer ook meer rust te vinden zowel in als buiten huis. Vandaag weer gemaild naar twee winkels om hun folders niet meer via de post te krijgen (al zo lang willen doen en het kwam er maar niet van) Ook een beetje minimaliseren, ook eindelijk een telefoontje gedaan met een vriendin die ik veels te weinig zie...vanmiddag gaan we gewoon samen onze bokes eten bij haar thuis...kleine dingen waar ik gelukkig van word....Wat ziet je huis er leuk uit! Fijn dat je terug beter in je vel zit ! liefs en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dt klinkt opgeruimd in je hoofd en in je huis. Dan geniet je net even meer, al zal het nog even lastig blijven. Wat tijd aan jezelf besteden is ook nodig anders hou je het ook niet draaiende. We kijken naar het voorjaar uit, jij vast ook! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat je er weer tegenaan gaat!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je dingen hebt kunnen veranderen op een goede manier! Ik zorg ook altijd dat de woonkamer en keuken aan kant zijn als ik naar bed ga. Dat komt zoveel fijner beneden de volgende dag!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij/U bent al een stuk verder dan ik!
    Knap zeker met zo,n groot gezin.
    Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)