Dag 17 tot dag 27: In Zwitserland werd Thijs acht jaar

Zwitserland is een prachtig land. Mooi, mooi, mooi. Goede lucht, eindeloos veel wandelplezier, kinderclubs, lekker eten, sneeuw en zon, mooie uitzichten, animatie 's avonds, vele meren waar je ook kon in zwemmen of BBQ doen (alles lag klaar!), ...
Ik kreeg er geen genoeg van. Elke dag gingen wij wandelen met een gids. Soms was het een beetje vlakker, maar meestal op en af. Heerlijk vond ik dat!
Ik wou niet terug naar huis, maar eeuwig in Zwitserland blijven. We verbleven in St. Moritz.
 Aan het hotel was ook een heerlijke grote veilige speeltuin dat volledig afgesloten was.

Zwemmen deed ik niet elke dag, maar drie keer. En dan meteen goed voor een half uur lekker zwemmen. In mijn nieuwe badpak :-).
's Avonds zaten we samen voor een buffet dat meer leek op één grote feestmaaltijd.

Meestal was het mooi weer en soms was het wat minder, maar dat deerde ons totaal niet. Ook in de regen gingen wij wandelen.
Voor de kindjes was er elke dag kinderclub waar ze met veel plezier naartoe gingen. Ook zij maakten aangepaste wandelingen of gingen zwemmen of deden gewoon superleuke dingen. Mats op de foto bij de aanvang van hun 'dagtocht'.

In sils zaten we letterlijk met ons hoofd in de wolken.

Er zijn nogal wat vijfsterren hotels in St. Moritz. Waaronder dit hotel met Disney allures.

Ovaverva was vlak bij ons hotel. Op nog geen 100 meter en onze oudste kinderen kunnen het beamen. Zo een zwembad hadden ze nog nooit gezien. Wij gingen er eens piepen en genoten er van een koffie en fruitsla. Samen wel goed voor 18 Zwitserse Frank. Goedkoop is het ginds wel niet, maar gelukkig vielen de prijzen in het hotel wel goed mee(vergelijkbaar met in België).

Even poseren bij het dessertenbuffet op de laatste avond.

Thijs werd op de laatste dag van de vakantie acht jaar en kreeg een Hooverboard. Daar was hij reuze blij mee.

Thuis wachtte een toepasselijke taart.
 Toen waren we dus weer thuis en compleet.

Ik ben ondertussen bijna weer door de was :-). Alleen het in de kasten leggen lukt niet zo goed. Het is dus weer een bende op mijn tafel van propere was.
Ik dien de administratie dringend bij te werken.
En ik ging bij de diëtiste langs (de vierde keer al). Op vijf weken ben ik 'maar' 1 kilo bij. Dat valt dus reuze mee want ik zondigde in Zwitserland wat af aan dat buffet. Maar door het urenlange wandelen bleef mijn gewicht blijkbaar oké. Het goede nieuws is dat ik zelfs nog een kilo mag bijkomen de komende maand, maar ik ben gewoon van plan mijn schema verder te volgen.

Miste ik thuis? Nee!(behalve blauwe bessen misschien)
Ik zou meteen terug gaan.
En volgend jaar keren we weer want we leerden daar ook toffe mensen kennen en ons kinderen maakten daar ook vrienden.
Kortom: een onvergetelijke vakantie (zonder nieuws en internet).

Ik las er ook drie boeken uit.

De maand juli is zo bijna om.
Zaterdag ga ik nog eens naar Zeeland want daar zijn we niet meer geweest deze zomer. Ik blijf maar tot zondag want helaas wachten er thuis nog een paar noodzakelijke afspraken zoals de afspraak met de gyn (ik voel de baby nu bewegen en ben 19 weken zwanger).

Tot gauw en fijne vakantie voor jullie ook!!