Over koeien en buiken ;-)

Ik heb de afgelopen week al vaak aan koeien moeten denken.
Die hebben altijd een keizersnee nodig omdat hun kalfjes te groot geworden zijn om op een natuurlijk manier te bevallen...
En deze week heb ik al een paar keer verzucht dat deze baby te groot is voor mijn lichaam.
Ik ben een klein vrouwtje en die buik past niet bij dit lijf.
In tegenstelling tot de koe lukt het mij wel elke keer weer om natuurlijk te bevallen ondanks de zware en grote kindjes. 
Deze ochtend was ons kindje weer zo hard aan het wroeten en draaien dat ik zelf aan het duwen ging om haar op een aangenamere plaats te krijgen.
Ik ben er van overtuigd dat het kindje het zelf niet meer fijn vind in mijn buik.
Bij het stappen kraak ik letterlijk.
Mijn evenwicht is vaak zoek en ik ben lomp geworden (omver gooien van je koffietas of met je buik ergens tegen aan stoten waardoor er weer wat omgaat, tegen mensen lopen of letterlijk smossen met eten).

Dat onze kinderen zo groot en zwaar zijn terwijl Tim en ik klein en fijn zijn vind ik steeds gekker want een medische oorzaak is er niet. Geen suiker bv, alleen genen en ook eet ik minder nu (al een tijdje)dan wanneer ik niet zwanger ben omdat ik teveel voedsel in mijn maag niet verdraag.

Oké. Weer een blogje dus over het zwangeren: pfff. Saai hé , maar ik kan er zelf totaal niet omheen.
Nu ga ik mijn voeten laten verzorgen...en morgen nog eens naar de manicure. Tijdverdrijf.

Reacties

  1. Ik herken iets van je verhaal van toen ik zwanger was van de tweeling. Over koeien: ik dacht dat alleen een paar rassen te grote kalfjes hebben, de speciale vleeskoeien, maar de gewone melkkoe bevalt dacht ik gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O. Ik dacht dat het bij alle koeien was, maar je zou kunnen gelijk hebben. Ik ben geen expert :-). Ik had dat eens gehoord van iemand, maar precies weet ik het ook niet.

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar, bij de jongste had ik heel veel vruchtwater. Dus ook een enorme buik.Toen ik bevallen was zei er eens iemand tegen me in een winkel " Elke keer ik je zag was je verdikt, dacht soms straks ontploft ze nog". Manlief of de jongens moesten me op de duur helpen voor schoenen aan te doen.
    Kan je dat voorstellen kindjes van net 6 en bijna 8,die de mama moeten helpen ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb instappers dus geen hulp nodig daarmee. Maar wanneer er iets op de grond valt vraag ik wel sneller nu of ze dat aub voor me willen oprapen. En hm. Mensen gaan nu wel uit de weg als ik afkom want die buik: daar kijk je echt niet naast...Vandaag was ze een hele dag aan het wroeten. Echt wild en dan denk ik weleens: zou mijn water nu niet gewoon breken daarvan. Ik schok helemaal. Maar nee hoor.

      Verwijderen
    2. Dat is een voordeel van veel vruchtwater hebben, hebben ze meer plaats om te bewegen ook op het einde. Zelfs tijdens de bevalling als de vliezen al gebroken zijn.

      Verwijderen
    3. Ja. Dat herken ik. Dat ze zelfs vlak voor ze eruit kwamen nog aan het friemelen waren :-).

      Verwijderen
  3. Nog eventjes en je kan je kleintje op je buik leggen ipv erin:-) nog even proberen genieten ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag genoten van de voetverzorging. Zaaaaalig. Ondertussen zat beebje dus te dansen in mijn buik ;-).

      Verwijderen
  4. best wel amusant voor de pedicure:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De meeste koeien bevallen natuurlijk. Soms een keizersnee net als bij de mens. Fijn dat je hebt genoten van de voetverzorging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moest hier achter mijn bakkie koffie lachen om je stukje.je kan zo beeldend schrijven.Succes nog met de laatste loodjes,
    Lieve groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal niet saai je blogjes over je zwangerschap!! Bij mij was het trouwens precies tegenovergesteld, bij mij zag je niet dat ik zwanger was!! Is ook niet leuk hoor!! Toen ik na 42 weken werd ingeleid dachten de verpleegsters dat ik een grapje maakte!! (waarschijnlijk omdat ik de veters van mijn schoenen aan het losmaken was:-) ) groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Ik ken ook zo iemand die een maand geleden bevallen is. Je zag amper dat ze zwanger was (echt niet)en toen is ze ook nog eens een maand vroeger van haar kindje bevallen. En dan denk ik: 'Niet eerlijk!!' Hahaha.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)