Opvoeden is samen lachen, huilen, praten, eten, ....


 Onze kleine Vic doet dat goed. Slapen en eten en af en toe eens goed brullen. We zijn hier allen dol op hem en hij kan mij dan ook bij momenten tot tranen toe ontroeren. Hij niet alleen, maar hoeveel geluk ik heb met mijn gezin. Ik ben eigenlijk wel heel erg trots op mijn gezin.
Afgelopen weekend was een vol weekend en ook een weekend dat ik overstroomd werd door heel veel gevoelens/emoties. Ik ben een beetje van streek geweest. Vrijdag en zaterdag! Ik ben boos geweest en teleurgesteld. En sommige kinderen samen met mij. Ik heb met veel mensen gepraat en voelde mij heel erg begrepen. Dat gaf mij hoop en ik voelde mij er gelukkig door. En we maakten van de zaterdagavond toch nog een feestje. Ik reed er speciaal voor om naar de supermarkt. Het was Eurovisiesongfestival en we gingen met zen allen gewoon kijken, stemmen en lekker gek doen en ons volproppen dus.
Zondag was het moederdag. Ik was de eerste wakker zoals meestal. Voor mij dus geen ontbijtjes op bed ;-). Het was toch een fijne dag. De kinderen waren lief en schattig met hun cadeautjes.
Ik voelde mij dankbaar en blij.
En het was vooral ook gewoon een 'werkdag'. Er werd in de tuin gewerkt. Ook door de kinderen. Die vonden dat leuk om papa te helpen. Hopelijk komt de arbeidsinspectie niet langs ;-).

 
Morgen begint Week van de opvoeding. Over opvoeden is samen lachen, huilen, praten, eten, ... en dat dat nu net is waar heel mijn weekend rond draaide. Verdriet, veel babbels gehad, boosheid maar ik heb ook heel veel liefde gevoeld.
 
Deze ochtend was best een mooie start van de week. Een journaliste en een fotograaf kwam langs.
Dat was ook een leuke babbel. Zelfs de tieners vonden dit tof.
Wie het artikel wil lezen kan morgen de krant De Standaard kopen of lenen. Wij zijn alvast zelf heel benieuwd.  

Reacties

  1. Online staat alvast een hele mooie foto: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170515_02883826

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de link Ina. Ik heb het zo online kunnen vinden al heb ik ook de papieren versie.

      Verwijderen
  2. Hoi Sandra , ik ben direct naar de brievenbus gehold ;) jongste dochter leest De Standaard en ik ben snel gaan lezen....heel leuk artikel van een mooi gezin!
    Als je het artikel graag extra hebt kan ik het je altijd opsturen.....(moet dan wel jullie nieuw adres even doorgeven) laat maar weten dan geef ik je wel mijn mailadres...groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het artikel ook, maar hier zijn veel mensen die het allemaal mee willen nemen naar school of gewoon willen bijhouden. Ik stuur je even mijn adres.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)