Tijd voor de kinderen en hete dagen.


Ons Fee was maandag en dinsdag gewoon lekker thuis gebleven bij mama. Ze was wat vermoeid en ik vond het ook gewoon fijn om haar nog eens thuis te hebben in plaats van op school. Dat ze moe was en eigenlijk nog heel erg klein bewezen haar dutjes. In de winkel mocht ze dan mee kiezen voor waterspelletjes de woensdag (vandaag dus!). Het is ook erg leuk om haar mee te nemen gewoon naar de winkel. Fee is vaak de aanleiding voor een praatje met wildvreemden. Ze is dan ook überschattig.

Maandagochtend was een journalist en een fotograaf langs gekomen van De Standaard. De Standaard is de krant die ik dagelijks lees. De krantenboer brengt die elke dag.

Ze kwamen in het kader van Week van de opvoeding. Bij Expoo kan je daar meer over lezen.
Omdat dit mij nauw aan het hart ligt en ik elke dag bezig ben met 'opvoeden' en dat niet altijd van een leien dakje loopt schrijf ik deze week ook los van mijn eigen blog een blog voor Week van de opvoeding. Want wij allen: moeders, vaders, grootouders, vrienden, leerkrachten en zelfs mensen zonder kinderen hebben te maken met opvoeding en dat zijn niet altijd de schone plaatjes op Facebook en Instragam, maar ook minder fraaie zaken. Zieke kinderen of familie, niet willen eten, problemen op school, moeilijke puberteit, ...
Het kan allemaal heel schoon zijn, maar ook erg vermoeiend. En we doen ons best, maar we kunnen niet toveren.

Men zocht gezinnen aan de ontbijttafel voor de krant en zo kwam men via Expoo bij ons. Een erg aangename ontmoeting was het en de kinderen waren wel te laat op school. Het werd ons vergeven en de kinderen (zelfs de tieners)vonden dat eens keitof. Gelukkig maar!
Natuurlijk ontbijten wij niet echt elke ochtend allemaal samen ;-), maar het was superleuk dat iedereen de moeite deed in ons gezin om dat voor een keer toch te doen en dat leverde een prachtige foto op. Trots dat ik was, maar ik zie me dit niet alle weken doen. Zelfs niet alle maanden. Onze kinderen zijn al online genoeg ;-).
En zo kwamen we dus in mijn favoriete krant.
Wie het volledige artikel alsnog supergraag wil lezen, maar de krant niet gekocht heeft mag me mailen.

Vandaag is het 31 graden zo zegt mijn thermometer. Warm. Dat zijn we niet meer gewoon. En dus ging ik eindelijk weer fietsen. De eerste keer voor Vic in de fietskar en hij vond het leuk. Gisteren deed ik het voor het eerst opnieuw. Het zijn twee zalige dagen geweest met aparte tijd voor mijn twee jongsten.
Vandaag zijn ze zoet met waterspelletjes en pistolen. De enige wapens die hier tolereer zijn waterpistolen!



Samen leven is ook samen koken dus regelmatig zet ik de kinderen aan het werk om groenten te kuisen en om eens te koken. Jong geleerd is oud gedaan. Nog vandaag zag ik een gekwetste meikever. Ik zorgde dat niemand op hem kon trappen, maar of hij het gaat overleven weet ik niet.

Zo. En nu maar nog maar eens een was ophangen.

Geniet nog van vandaag en natuurlijk ook van morgen!

Reacties

  1. Leuk Sandra, een keer in de krant. Deed ik ook eens. Wil je mij het artikel sturen? Ik zou het graag lezen. FB overigens, ik heb mijn account verwijderd. Ik was het zat. Gelukkig kan ik je hier ook volgen ;) Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik stuur het je op Sandra! Jammer van Fb maar ik begrijp het wel hoor. Liefs. Sandra.

      Verwijderen
    2. Super dat je het toestuurt. Je hebt mijn adres nog?

      Verwijderen
    3. Ik heb zitten zoeken tussen mijn mails, maar ik vind je niet meer terug :-(. Via mail kan ik het je ook doorsturen. Stuur maar naar mijn mailadres sandravrijdags@telenet.be.

      Verwijderen
  2. Hé Sandra, wat een leuk inkijkje ook weer! Zowel hier, met de heerlijke foto's erbij, als in de krant. Zo herkenbaar allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. School is eerst vermoeiend. Wat een prachtige foto zo met z'n allen aan de ontbijttafel. Kan me voorstellen dat het vaak anders toegaat in de ochtend. Opvoeden, iedereen doet het op zijn manier.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)