Genoeg melk? Fee drie jaar en lekker eten

Woensdag was het nog puffen. Deze ochtend kon ik weer mijn regenmantel aan. Ik vind het niet erg. Nemen zoals het komt: het weer. Er zijn ergere dingen in het leven dan dat !

Voor Week van de opvoeding schreef ik los van mijn eigen blog een blog voor Expoo. Die kan je lezen via deze link : http://expoo.be/blog/sandra-vrijdags-liefde-is-eindeloos-aandacht-niet.

Morgen is onze kleine Fee jarig en vandaag mag ze dus trakteren op school. Daar was ik deze ochtend efkens zoet mee. Alhoewel. Supersimpel en superlekker eigenlijk. In feite niet zoveel extra moeite. En  het meisje was er heel blij mee.
 

Onze kleine meid wordt morgen DRIE jaar! Drie ! Ze gaat graag naar school en speelt heel graag met de broers en zusters. Al gaat ze even goed graag met mij mee op stap :-).
Gaan slapen is tegenwoordig wel een probleem geworden. Vaak komt ze tot vervelends toe opnieuw uit haar bedje. Pfff. Ze is nochtans echt moe dan. Maar spelen en op de ouderen hun kamer gaan neuzen is altijd net nog interessanter.
 
Onze Vic kreeg vandaag dan weer zijn laatste prikken voor hij een jaar is. Een noodzakelijk kwaad. Ik voel me steeds de verraadster. En dan wordt meteen ook weer gemeten en gewogen natuurlijk. Ik had de indruk dat hij meer vroeg. Hij wou vaker aan de borst en langer en altijd beiden. En dan leek het soms nog niet genoeg. Hij is nu bijna vijf maanden en op een maand tijd 300 gram bijgekomen. Dat is niet veel, maar ik heb het bij andere kindjes ook weleens meegemaakt dus ik maak me niet al teveel zorgen. Hij is wel 2 cm gegroeid en nu 63 cm.
Hoewel men zegt dat 6 maanden uitsluitend borstvoeding geven echt kan voel ik zelf aan dat het precies vanaf 5 maanden tijd is voor een beetje bijvoeding. Ik doe dat niet :-), maar ik merk wel dat ze dan precies veel meer willen eten en je zelf ook goed moet bezig blijven met voldoende drinken, gezond eten en rusten. Misschien daarom dat de borstvoeding nu precies niet meer 100% voldoende is. Mijn dokter maakte er trouwens totaal geen probleem van en zei dat we volgende maand weleens opnieuw gingen 'zien' en dan is hij bijna 6 maanden. Misschien dat ik hem wel vanaf zijn 5 maanden dus af en toe een petieterig stukje groenten geef ;-). Ik bekijk het nog even.
Slapen doet ons manneke nog steeds goed. Vooral 's nachts als een roosje.
Overdag is hij al wat vaker en veel langer wakker en hij geeft duidelijk aan wanneer hij moe is.
 Ik heb ook weer meer zin gekregen in koken voor mijn kroost.
Het is soms zo lastig met de hobby's, huiswerk en Vic aan de borst om te genieten van het koken.
Gisteren maakte ik bulgur met groenten en varkenshaasreepjes en dat was echt smullen.

Er wacht ons weer een vol weekend met onze jarige, zwemlessen, tekenschool, enzovoorts.

Wat Facebook betreft. Ik zit er eigenlijk veel te veel op. Het lijkt allemaal zo super interessant wat het natuurlijk niet altijd is  hoewel het stiekem ook heel fijn is om weer 'contact' te hebben met bepaalde (lieve)mensen. Hopelijk geen nieuwe verslaving.

En het is nog steeds Week van de opvoeding dus deel ik graag nog eens een niet zo perfecte foto van een huilende Fee. Dat gebeurt elke dag weleens. Want opvoeden is natuurlijk niet alleen altijd maar rozengeur en maneschijn.
 
Fijn weekend.

Reacties

  1. Mijn jongens hebben altijd volledig bv gekregen tot hun 6 maand. Dan pas startte ik met vaste voeding. De jongsten heeft een jaar volledig bv gekregen. Hij weigerde alle vaste voeding. Als hij soms 5 gram vaste voeding at was het heel veel. Ik woog alles af, voor hij begon te eten en erna. En moest alles opschrijven van de ka. ( was ook wel naar het onderzoek van zijn stofwisseling toe)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak was er bij mijn kinderen (die ik ook bijna allemaal tot 6 maanden uitsluitend BV gaf) rond de vijf/zes maanden een dip in de groei. Is ook normaal zo schijnt het. Ik was blij met het consultatie-bureau dat daar nooit moeilijk over deed en het lekker doorgaan met de BV alleen maar stimuleerde. Proficiat met Fee, wat een prachtige foto van een stralend meiske!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)