Vic 5 maanden, heel veel lekkers, TV of niet en meer van dit soort gekwek.


We hebben hier al kilo's en kilo's fruit gegeten. Ik kan het amper aanslepen. Bijna elke dag koop ik nieuw fruit en wordt dat gretig naar binnen gespeeld. Heerlijk !
We zijn dan ook verwend met warme of beter hete dagen. Soms blijf ik liever binnen, maar gisteren was het dan weer aangenaam om buiten te vertoeven.
In de tuin maken de kinderen een hoop herrie en het is een bende binnen en buiten. Vandaag dan ook maar eens weer een goede opkuis gehouden en dat was nodig.
Wat maken veel kinderen veel vuil, herrie, rommel, .... Veel van alles. Maar wel goed dat ze dit kunnen.
Zelf mocht ik vorige week weer gaan genieten van een etentje met de mama's waar we dan meteen maar een wandelclub oprichtte. Dat is dus echt iets voor mij. Nu donderdagavond maken we dus een start met wandelende mama's. Dat zien we beter zitten dan zweten in een zaal ;-).
Ik droeg op het etentje de jurk van mijn oma. En ik hou van die etentjes.

Met mijn dieet gaat het trouwens niet goed. De laatste keer was ik meer dan 1 kilo bij :-( en volgens mijn weegschaal gaat het nog steeds niet goed. Vrijdag heb ik opnieuw een afspraak maar ik vrees dat het er weer in wordt in mineur. Ik wil het nochtans wel. Ik let enorm op mijn voeding, maar heb nog steeds te weinig beweging en ook eet ik bijvoorbeeld teveel ijsjes. Dat kan ik mij soms gewoon niet laten. Alleszins. Ik moet blijven gaan anders is het zeker om zeep en zijn al die maanden moeite voor niets geweest.

Ons Liesje had afgelopen haar allereerste dansoptreden en die heeft dat supergoed gedaan heb ik van horen zeggen. De man en broers en zussen zijn gaan kijken. Ik helaas niet omdat met deze hete dagen onze Vic mij meer dan ooit nodig had om te drinken. Meer dan 2 uur zit er niet tussen het drinken. Dat manneke weet daar ook van he.






Vic is gisteren VIJF maanden geworden. Amai. Dat gaat snel hé. Ik ben nog steeds stapelverliefd op het kleintje. Hij is een fijn kereltje. Ook ons Fee heeft wat last van de warmte. Zij is stiller en slomer.
Ook ik. Dezer dagen doe ik minder en voel ik me sloom, lui, zonder fut, ...
Maar je gaat mij niet horen klagen. Nemen zoals het komt!
 
Verder zijn we met ons gezin gevraagd voor een TV programma, maar na vele dagen bedenktijd, praten en nadenken hebben we besloten om het NIET te doen.
Ik kan de impact op ons gezin en ons leven maar moeilijk inschatten en heb geen zin in zo een sprong. Als het om mij alleen ging was het makkelijker geweest maar ik heb kinderen en ook al waren de man en onze oudste kinderen heel enthousiast. Mijn buikgevoel was negatief.
Ik heb dat de voorbije dagen dan proberen duidelijk maken hoe het wel eens zou kunnen zijn na op TV gekomen te zijn en uiteindelijk krabbelde ze één voor één terug ;-). Missie geslaagd.
Het leven is voor de durvers zegt men.
Akkoord als het mij alleen betreft, maar met kinderen vind ik dat je vooral voorzichtig moet zijn met zulke dingen.
Ook hebben wij nog familie. Mijn ouders zijn mensen die heel bescheiden zijn en totaal niet in de belangstelling willen staan.
Een leven leef je samen en beslissingen moeten dan ook samen gemaakt worden vind ik.
En ik vind mijn blog en in de krant staan al publiek genoeg.
 
Dezer dagen hebben wij ook buiten gegeten en er is niets fijners dan buiten eten als het kan.
Gisteren waren het zelfs een hele stapel pannenkoeken gebakken door dochter en zoon. Zalig!
 
En ik lees nu ook weer meer...
Sommige weken lijkt er maar niets interessants in de krant te staan. De andere week staat het vol mooie interviews of interessante artikels.

 
Ondertussen is het na vijf dagen geen school weer een volle week WEL school. Oef denk ik dan. Kan ik weer een beetje op adem komen.
Vandaag al meteen een gesprek met de juf over één der kinderen. Soms heb ik als moeder het net niet door dat het op een schoolvlak wat minder gaat. Je merkt wel dat er minder graag naar school gegaan wordt en ziet mindere punten, maar ik wist niet goed hoe het schoentje wrong. Nu wel! Tijd voor actie dus voor dit kind. Met dank aan een wakkere juf.
 
Ik wens jullie afkoeling toe en een fijne week.

Reacties

  1. Een buikgevoel heeft het altijd juist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kleedje staat je prachtig! Dat lijkt echt voor jou gemaakt, zo ken ik je😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt! Kleine Vic alweer 5 maanden! Heerlijk dat zomerse weer♡

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi staat de jurk, het gele vestje staat er perfekt bij. 5 maanden al weer jullie ventje wat gaat het snel.
    Kilo's verliezen blijft lastig, maar ze komen niet bij als je er aan werkt dat is het voordeel. Ijs eten doe ik maar af en toe. 300 kj geloof ik daar moet je lang voor sporten om het er weer af te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)