Ik wil later boer worden !

 Wie een vakantie zoekt waar je je kinderen meer kwijt dan rijk bent en ze echt een fantastische tijd beleven dan is het wel een vakantie bij de boer. Onze oudste zoon huilde ontroostbaar omdat hij moest vertrekken en liet ons beloven dat wij zeker terug zouden gaan. En reken maar !
Ik kwam op woensdagnamiddag toe met het vijftal (papa zou 's avonds komen)na een tocht van 4 uur door de files.
De boerin hielp me met uitladen en alles naar de tent brengen want dat was geen sinecure met onze hongerige Fee en enthousiaste kinderen die meteen alles wilden gaan bekijken.

De tent was luxe met een kachel in. En ik kon er in koken al was er geen koffiezet, microgolfoven, TV of radio en ook geen internet (dat is er wel vooraan), maar dat hebben we ook niet gemist. Er was ook een frigo (heel handig!).
 Mijn zicht vanop het terras. Vanuit alle tenten kan je je kinderen in het oog houden. Er zijn ook veel speelruimtes met trampolines, glijbanen, schommels, enzovoorts.
Er zijn ook go-carts en alle soort fietsen ter beschikking waar onze kinderen gretig gebruik van maakten. En gratis !
Ons Lies heeft er zelfs leren fietsen :-).
 Ik genoot zo van de uitzichten. Plotseling vond ik Nederland zoveel mooier dan België. Er zijn veel slootjes, maar alles is veilig zodat ze er niet kunnen invallen.
 Op vakantie vind ik buiten eten altijd erg belangrijk en Tim ook en door het onverwachte goede weer gebeurde dat bijna altijd. Slechts twee keren was het te koud om buiten te eten of te nat.
Maar één keer was het echt niet zo best weer en dat was op zaterdagochtend, maar net die dag was er zoveel te doen op de boerderij dat niemand dat erg vond.
Zo gingen wij op zaterdagochtend op de koffie bij de boer en de boerin waar de boerin ons lekkere stroopwafelcake voorschotelde. Om je vingers van af te likken.
Later die dag gingen ze ook nog eens ijs maken met de boerin die ook overheerlijk was.

 Er was een dag dat ze veel in het water konden al was er altijd wel een wind, maar dat deerde de kinderen niet. Mijn zonnecrème had ik niet mee (want ik had zo een mooi weer totaal niet verwacht)en dus verbranden de snoetjes wel een beetje.


 Nummer één op de boerderij van favoriete activiteit was de koeien van het land halen en melken. Ons jongens deden dit echt graag.
 's Avonds waren ze uitgeteld.
 Regenweer is niet altijd tof. We dachten dat het die zaterdag niet meer goed ging komen, maar 's middags klaarde het helemaal uit en deden we gewoon BBQ en aten we weer buiten.



Pap maken voor de kalfjes. Dat was volgens hun het tweede leukste. En de dieren voederen op drie.

 Er was ook een spelletjeskist, maar alleen het buitenspeelgoed werd gebruikt.

Wie zo een vakantie ook eens wil proberen. Wij logeerden bij Stolkse Weide in Stolwijk (ongeveer 30 km van Rotterdam en 7 km van Gouda).
De boer en de boerin zijn hele vriendelijk mensen aan wie je alles kon vragen.
Uitstapjes deden wij niet al hadden we dat wel gewild, maar onze Fee had heel erg de windpokken en had daar zeer veel last van dus besloten we het rustig te houden voor haar en ten tweede: ons kinderen verveelden zich geen minuut op de boerderij.
We houden de uitstapjes voor volgende keer in gedachten.

Dit soort 'kamperen' bevalt me wel. Ik hoorde de wind langs de tent razen op een nacht en de regen tikken op die zaterdagochtend. De tent open ritsen 's ochtends was ook zo een heel fijn gevoel.
Het buitengevoel was er al erg ingekropen. Toen ik thuis kwam stond onze verwarming op 18, maar ik zweette me kapot in ons huis en zette ze op 16. Het went snel.
O. Ik zou er gerust weken kunnen zitten.
Dat simpele, rustige, vertragende leven. Ik zou er zo voor tekenen.

We gaan terug!

Reacties

  1. Sandra wat ben je toch een geweldige moeder. Fijn dat julliechet naar de zin hebben gehad. Het ziet er erg kindvriendelijk uit. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een zalige vakantie uit! Fijn dat jullie je zo geamuseerd hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn dat jullie het zooo naar jullie zin hadden.en zo kindvriendelijk,al die leuke activiteitjes voor je kinderen.mooie foto's.chique dat Liesje er leerde fietsen.
    toch het recept gevraagd ,hee van de stroopwafelcake,dat je het met ons kunt delen,knipoog!groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt Sandra voor het verslag van jullie vakantie!! Wat hebben jullie het leuk gehad!! Jammer dat onze zoon (17) hier te oud voor is, anders was ik direct gaan boeken!!
    Ik moet wel lachen dat je Nederland mooier dan België vind. Wij genieten juist altijd als we in België zijn, vooral de Ardennen vinden wij prachtig!! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoooo, dat ziet er leuk uit! Fijn dat jullie het zo goed hadden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?