Voor en Na paperassen en hoe opnieuw te versimpelen

 Je mag het mijn huisgenoten vragen, maar zij vinden alvast dat Marie Kondo een medaille verdiend want ik ben echt een beetje geobsedeerd geraakt door opruimen. Wanneer ik weer verkondig dat dit ook weg mag beginnen sommigen breed te glimlachen of te zeggen dat het TIJD werd.
Het bureau was grofweg na een paar uur zoiets ! Zonder afkuisen en 100% afwerking wel te verstaan want mijn agenda hoort in mijn handtas en de map in een lade :-).
Maar het gevoel dat het geeft is niet te beschrijven.
Terwijl ik aan het koken was (petatjes met gyros van het deel een varken) maakte ik dan weer een lade in de keuken vrij. De paperassen eruit en ondertussen de speldjes in een doos, de knopen de vuilbak in , opladers die ik begot niet weet waarvoor ze dienen weg, briefpapier naar den bureau en ga zo maar door. Er wordt hier met mij gelachen :-), maar eerlijk gezegd: ze vinden het fantastisch. Wanneer begin je aan het speelgoed???
Ik schrijf een blog....
met Fee vaak op mijn schoot want ik ben moeder. Op en Top op dit moment Moeder én Vrouw (voor mijn man die dik content is: barst ik niet teveel van zelfvertrouwen?).

Mijn dag? Vooral toch Opruimen ! Tis hier echt grote schoonmaak. Ik ga veel mensen gelukkig maken met mijn schoon boeken :-).
Ik zal jullie ook een geheimpje vertellen.
Welk kookboek gebruik ik nu echt het meeste?
Piet H. dus.
En dat gaat hier het beste binnen.

In bad geweest en dus NU : BEDtijd.

Er komt vandaag alweer iemand iets gratis ophalen: een droogkast met een klein mankement !
En morgen komen er mensen achter boeken. Ik kijk er naar uit.
De rest van de boeken gaat naar de kringloop.

Nog een levensles voor mij.
Wanneer ik mij slecht voel of minder goed in mijn vel voel  ga ik consumeren en kopen. Vreselijk ! Inderdaad. Ik weet dat.
Gaat het goed met mij (zoals nu) komt het tot wat ik echt wil. Consuminderen en word ik daar echt zot van van al dat gerief.
En ook mijn man zaagt dan meer en onze relatie staat dan weleens onder druk omdat ik vind dat ik iets echt nodig heb om mij een gevoel te geven (en ergens is dat ook echt zo).

Ik voel mij elke dag weer beter, weer lichter, ....
Maar ik ben een mens die zich altijd erg liet leiden door haar hart en gevoelens. Dus wat de toekomst brengt : wie zal het zeggen?
Toch denk ik dat ik boven alles altijd positief blijf.
Dus ik ga hier door met dat opruimen :-).

Wat een geluk !

Reacties

  1. amai Sandra,je hebt het "goe"te pakken!en met een sterke pot koffie,die zie ik staan op je bureau,lukt dat prima!wat is Fee een schatje,je andere 2 sloebertjes op de foto natuurlijk ook!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, Sandra, je zou mijn bureau eens moeten zien! :D Is ongeveer wat die van jou was + stapels stofkes erop + een naaimachine erbij gepropt. Ik zal ook eens een foto posten! Ik moet zeggen, het werkt wel aanstekelijk om je zo bezig te zien, je klinkt echt wel alsof het rust brengt in je hoofd én in je leven! Misschien begin ik er ook een ooit aan... maar inderdaad: dat speelgoed he... En ik heb dan nog maar 2 kinderen! :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het werkt wel aanstekelijk. Hier zijn we ook aan het opruimen. Heerlijk als alles weer op zijn plaats is, jammer genoeg moet je steeds weer! Het houdt je van de straat. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker leeg hé? En weet je? Van consu-minderen wordt je op een gegeven moment ook heel erg blij~~!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)