Dag 43: een jarige en we sluiten een tijdperk af (no more babies en nu definitief)

Vandaag is toch wel een speciale dag.

Eerst en vooral omdat we weer een jarige hebben. Deze keer wordt mijn vijfde kind en tweede zoon in de rij 13 jaar. Zijn verjaardag wordt zoals altijd gevierd met cadeautjes, versiering, taart, gekus, gezang, ... Hij is blij. De buurjongen (en vriend)mocht de hele dag komen spelen. Hij had het tof.

Maar nog specialer is dat Tim vandaag een sterilisatie liet uitvoeren.
We spreken daar sporadisch al jaren over sinds de geboorte van Liesje en die wordt bijna zes jaar, maar telkens werd besloten om het toch maar niet te doen.
En we zijn dolblij dat onze Mats en Fee er toch nog bij zijn gekomen.

Een paar keer ging hij ook naar de dokter en een keer of zes werd er ook zelfs een afspraak gemaakt, maar telkens werd er terug gekrabbeld. Toch maar niet !
Ook net voor mijn zwangerschap werd er beslist 'het' toch maar niet te doen.
En tijdens mijn zwangerschap werd er tot twee maal toe een afspraak geannuleerd en verzet.

Ondertussen ben ik dus 21 weken zwanger en we zijn heel blij met deze zwangerschap en het jongetje op komst, maar vandaag is hij toch gegaan.
Al grappend zegt ie: 'Omdat ik het vergeten annuleren ben zal ik nu maar gaan...' en hij ging.
Het is gebeurd.

Ik vind dit zowel voor hem als mij een grote stap want het is definitief nu. Ik krijg na deze baby geen kindjes meer.
Voor ons is dit een enorme beslissing, maar we worden ouder en hoewel we momenteel best nog in zeer goede conditie verkeren voelen we het toch meer dan als twintigers of begin dertigers. Minder energie, meer moe, ...
En 20 jaar kinderen krijgen is voor mij ook meer dan voldoende hoor. Oudste zal bijna 20 zijn wanneer deze baby geboren wordt. Dat is een enorm verschil !
En ik ben ontzettend dankbaar voor al mijn mooie kinderen dat het leven mij gegeven heeft.

Dag 43 van deze vakantie is dus een heel bijzondere dag dus de taart is niet alleen voor de jarige, maar stiekem ook om iets af te sluiten.

Fijne avond iedereen!!!

Reacties

  1. Ik neem mijn petje voor jullie af. Moeilijke beslissing. Wij namen hem ook, min of meer noodgedwongen. Ik mag abdoluut niet meer zwanger worden wegens gezindsheidsrisico. Dus drie kids is t maximaal haalbare voor ons. Al blijft t kriebelen...maar nee. Misschien dat we ons ooit wel voor het opvangen van kinderen via pleegzorg aanmelden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is het vooral onze leeftijd toch die nu de doorslag geeft. Ik merk dat het toch vermoeiender is met de jaren om met die bende ergens heen te gaan (bv. vakantie of uitstap)en dat ik minder zin krijg in bepaalde dingen. Zo geef ik geen verjaardagsfeestjes meer voor de klasgenootjes omdat ik het niet meer kan opbrengen. Ik maak me al makkelijker ergens vanaf en help bijvoorbeeld niet meer op 't school. Ik heb dat jarenlang wel gedaan, maar daar nu geen zin meer in.
      En ook begin ik echt te verlangen naar andere dingen zoals meer sporten en bewegen. Of gewoon eens een paar dagen zonder kinderen weg zonder veel geregel. De oudsten worden nu zo veel makkelijker. Ik laat die regelmatig gewoon thuis en hoef me dan weinig nog aan te trekken.
      Nu de baby eraan komt hebben we ook echt een grotere auto nodig. Onze oude was al te klein! Vandaag komt de nieuwe auto.
      Het is een samenloop en we kijken nog erg uit naar de buikbaby, maar het geeft ook rust dat het nu echt wel gedaan zal zijn.

      Verwijderen
  2. De knoop is dus doorgehakt (oei dat klinkt ineens zo dubbel hihi). t Is ergens afscheid van nemen. Dubbel en dik genieten van het laatste wondertje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik zeker doen Ina. Het is een mijlpaal in mijn leven en onze relatie denk ik. Een nieuw hoofdstuk dat het er nu echt niet meer van gaat komen.
      Voor andere mensen lijkt dit absurd, maar voor ons is het toch bijzonder.

      Verwijderen
  3. Je wou een groot gezin en ergens komt altijd een eind aan. De leeftijd begint zeker te spelen dat gellof ik best dan is het toch een verstandige keus. Ik had geen keus helaas hield het bij mij al op mijn 26 op. Ik had nog graag een paar kinderen gewild. P.s we worden nog eens opa en oma. Hoe fijn is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proficiat. Heel fijn dat er nog een kleinkindje bij komt. Voor alles is een tijd zeg ik soms.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)