Dag 42: zwangere 'oma' heeft een overvolle dag

Mijn goedgevulde dag begon deze ochtend iets na zes uur.
Al snel draaide ik wassen en sorteerde en maakte stapels.
Even later maakte ik de kinders klaar voor de opvang, bracht hen allen weg en deed ondertussen twee kleine boodschappen.
Daarna dronk ik naar de kapper, maar dronk eerst nog een Latte (die niet de Latte was die ik besteld had, maar dat zag ik even door de vingers omdat het een studente was).
Na het kappersbezoek voelde ik me nog beter dan anders. Ik had daar een hoofdmassage bovenop gekregen en zelfs de stoel gaf mij een rugmassage. Wat een verwennerij. Ja. Ik ging lachend buiten en was weer blij dat het weer netje geknipt was. Helaas niet zo een geslaagde foto :-).
Nadien nog wat rondgeslenterd en Australian ijs gegeten.
En hop naar de supermarkt.
Dan een uur rust. Onze Mats was toen al in rust.

Toen de kinderen weer opgepikt. Een kindje noemde mij weer oma. Dat blijft wennen. Ook al ben ik ondertussen overduidelijk zwanger...en zegt men mij telkens dat ik er echt niet uitzie als een oma. Het moet ergens aan liggen! Sinds ongeveer een jaar word ik af en toe 'oma' genoemd. Altijd door jongetjes of jonge mannen. Dat wel!
Maar zeker vandaag na mijn kappersbezoek en met redelijk jonge kledij aan is het soms schrikken.
Ik heb al rimpeltjes ja...
Moest ik weten waar het aan ligt zou ik er iets aan doen, maar helaas :-).

Als avondeten aten we quiche. Superlekker.
En toen heb ik de spullen voor de rommelmarkt bijeen gezocht. Dat was niet zoveel werk eigenlijk.

Deze avond weer naar een serie gekeken. Modern Family. Dat was lang geleden want op de camping kijk ik niet en lees ik.

Het was zo een volle dag. Ik ben echt doodop nu.

Slaapwel.

Reacties

  1. Modern Family vind ik ook zo ontzettend leuk!
    Ergens is het wel gek, als kind wil je ouder zijn en dan ben je ouder en wil je kind zijn.. Gekke mensen zijn we soms :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi. Ja. Al vind ik mezelf net iets te jong om al oma te zijn al was mijn eigen mama ook al oma op haar 43ste en zij vond dat toen ook niet zo leuk :-). Ze ging eens naar de dokter met mijn oudste zoon en men dacht dat het haar zoontje was.
      Mijn eigen kinderen zie ik nog niet meteen kindjes krijgen en maar goed ook want ik geniet nog met volle teugen van het moederschap.

      Verwijderen
    2. En Modern Family kon ik heel in het begin niet smaken wegens te overdreven, maar nu kan ik echt luidop lachen. Zo hilarisch !!

      Verwijderen
  2. Hoe komen ze er toch bij om jou oma te noemen? Zo wil ik er later ook wel uitzien als oma hoor! Je ziet er net jong uit vind ik en je kapsel is tof en mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Ik weet echt niet waar het aan ligt, maar tja. Het is zo.

      Verwijderen
  3. Ik denk dat het je bril is (in tekenfilms altijd een grote bril voor de oma s) want aan de kleur van je haar kan het niet liggen.
    Of misschien hebben ze zelf een jonge oma. Ik heb zelf nog lang haar en wordt soms aangesproken met juffrouw, dat is ook raar want ik ben 4 jaar ouder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik ook al gedacht, maar ook met mijn andere kleinere bril is het mij al overkomen.
      Zelf denk ik misschien de extra kilootjes :-).
      Wat fijn om nog met juffrouw aangesproken te worden. Dat is bij mij al lang geleden.

      Verwijderen
  4. Ik denk dat het komt door je bril, dat is het enige dat er ietwat ouwelijk uitziet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin ook te denken dat het daardoor komt. Het is nochtans een nieuwe bril :-). Vorig jaar in mei gekocht in een dure optiekzaak. Het is van Odette Lunettes by Eline De Munck en zou dus hip moeten tonen :p. Ik denk dat ik maar weer eens van bril verander.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)