Buitenspeeldag, de groei en goede/slechte babyspullenkopen.


 Buiten spelen is Fun. Weer of geen weer. Vorige woensdag was het buitenspeeldag en daar hield ik een paar toffe foto's aan over. Gemaakt door Nele. Onze Thijs blijkt veel balgevoel te hebben ook. Dat is ons al meermaals gezegd, maar nu mocht ik het in een filmpje met eigen ogen aanschouwen. Toch maar laten voetballen dan. Al wil hij momenteel hockey doen of American football, maar dat ziet deze moeder toch echt niet zitten.
Onze Vic groeit als kool. Ondertussen heeft hij al wat inentingen achter de rug en weegt hij een dikke zes kilo. Aan zijn stoel kunnen we ook goed zien dat hij groeit. En aan de kleertjes natuurlijk.
Hij slaapt nog regelmatig in zijn wieg. Dus dat bleek dan toch een goede koop. Wat een slechte koop bleek voor Vic is het park/de box. Daar ligt hij niet zo graag in (voorlopig). Misschien wanneer hij ietske ouder is.
En de maxi cosi vind ik nog altijd na elf kinderen een noodzakelijk kwaad. Een goede uitvinding zeker wel, maar ik vind die zo onhandig en zwaar :-(.
De wipper bleek ook een goede koop! Daar zit hij dagelijks in en graag. Altijd lachen en rondkijken. Ik kocht deze op een rommelmarkt in Zeeland op de camping. Goede koop!
In de auto wachten aan het school is niet altijd FUN en soms trekken we dan gekke bekken in de telefoon.
Hopelijk kan ik binnenkort weer met de fiets. Meer beweging en meer uitwaaien.  Volgend weekend mag ik een schelp voor de fietskar uittesten van een vriendin/Letster.
 Mijn boeketje deze week is prachtig geworden.

Dit staat ondertussen ook te pronken op mijn kast. Servies van bij mijn oma. Ik heb onze hulp verboden het af te stoffen :-).
 
En wat eten we vandaag? Dagelijkse vraag door de kinderen en eigen vraag. Omdat er wekelijks drie gerechten aan huis worden geleverd hoef ik drie dagen niet te denken, maar vragen de kinderen het wel en vrijdag zijn het frietjes.
 
Door de jaren heen heb ik wat aanpassingen gedaan in het menu. Quinoa krijg ik hier niet verkocht bijvoorbeeld en ook aubergines gaan niet binnen.
Daarom was onderstaande cartoon deze week best van toepassing!
Ik ben fan. Helaas is de cartoonist ondertussen overleden.
Zijn kalender hangt in de keuken.
 
 
 
 
 

 

 
Zo. En nu maar weer verder doen met de woensdag. Sandalen kopen voor Fee en een beloofd ijsje gaan eten.
 
Geniet ze!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)