De vakantie nadert in sneltempo

Het einde van het schooljaar zijn er niet alleen de examens (morgen de laatsten)en de oudercontacten (dit jaar vijf)volgende week. De oudercontacten zijn op dinsdag en donderdag volgende week en dan moet ik dus opvang plannen.

Er is ook nog 'dingen' die moeten afgehandeld zijn voor het huis 'bakske vol' is.
Fee(tje)ging voor het eerst bij de dokter op controle. Alles oké, alleen een begin van spruw dus daar moet ik straks nog voor naar de apotheek.
Liesje ging naar de oogarts en we moeten in augustus terug komen. Misschien moet ze een bril dragen. We hopen van niet en anders is het ook maar zo.

De vakantieplanning is gedaan en betaald met hier en daar nog een te zoeken 'oplossing'.
Ik verkocht wat van mijn kapaza aan een lieve lezer van mijn blog. M. we spreken zekers eens af hé na de zomer ;-)?
Ons andere huis staat nog steeds te koop, maar er kwam wel nog eens een bezoeker.
Ik belde met de bank en met kraamzorg en schreef de verloven op van de poetshulp.
Ik sprak met de dochters af wanneer het eens moeder-dochterdagen zijn (volgende week).
Morgen gaat Niels nog op schoolreis.
De administratie werd op orde gebracht.

Ondertussen probeer ik toch nog te lezen en vandaag ben ik met Fee(tje)eens gaan wandelen hier in de buurt. Dan zie je meteen ook alles anders dan met de auto.

Man zie ik amper. Die is 's ochtends al heel vroeg weg en komt thuis wanneer ik al in bed lig.
Bellen of smsen doen we tegenwoordig ook al bijna niet meer.
Op vakantie zullen we ook al apart gaan. Hij zal wellicht naar Frankrijk gaan terwijl ik thuis blijf met een deel van de kinderen.  We doen allebei ons eigen 'ding'. Hij werken vooral dus en ik met het huis en kinderen bezig zijn.

En zo is het nog een week en bijna zomervakantie.
We zullen er het beste van maken.

Reacties

  1. De vakantie zal er inderdaad vlug zijn. Hier is het volgende week donderdag oudercontact en grote M gaat dinsdag op schoolreis. Kleine M gaat niet op schoolreis, die is nu op 3 -daagse met de klas. In het 2de lj hebben ze hier plattelandsklassen. Die is gisteren vertrokken naar Zonnebeke en morgen terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook al aan het aftellen.Oudste morgen laatste examen en dan volgende week nog af en toe zijn hoofd eens laten zien op school.Zelf nog 3 weekjes werken en dan 2 weken op vakantie,weer iets om naar uit te kijken.
    Sandra,zonde dat je man het zo druk heeft hé.Verlies elkaar aub zo niet uit het oog,probeer toch wat tijd vrij te maken voor elkaar!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier volgende week ook 3 oudercontacten en nog een schoolreis. We gaan zekers eens afspreken na de vakantie, tijdens het verlof kan je ook eens met de kindjes naar de camping komen misschien, lijkt me leuk voor hen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier nog eentje die 1 examen moet doen, hij ziet het niet meer zitten. Laatste loodjes he. Volgende week hebben ze al geen school meer : eentje heeft al sinds deze week gedaan (hogeschool), de 2 volgende hebben morgen gedaan (enkel volgende week nog rapport) en de jongste heeft ook maar tot en met donderdag school. Vrijdag school tot half 11 en dan 'receptie'. Zucht. maar durf niet voor de vakantie begint op verlof gaan he (niet dat wij dat ooit gedaan hebben). Stom eigenlijk. De grote vakantie begint hier morgen voor op één na alle kinderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei Sandra, wat klinken die laatste zinnen droevig!
    Kan je er niet met je man over praten? Probeer toch wat tijd voor elkaar vrij
    te maken....Jullie hebben het sowieso al zo druk met jullie mooie gezin....
    en er moeten natuurlijk centjes in het laatje komen maar af en toe een moment
    samen doet deugd....
    De vakantie komt nu inderdaad wel erg snel...
    Hier nog twee kids aan de hogeschool die alleen nog maar op hun punten
    moeten wachten....Hopelijk vallen ginds bij jullie de schoolresultaten ook mee!
    Ik duim al vast voor jullie!
    liefs en fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeilijk klinkt het allemaal. Hoop dat jullie kinderen een goed resultaat behalen op school in ieder geval. Vakantie kunnen jullie niet samen door brengen? Dat is niet zo mooi want dat zijn vaak de momenten dat je het wat rustiger aan kan doen, al zal dat in een groot gezin natuurlijk ook niet veel zijn. Alles gaat wel door ook op vakantie. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh bah, dat klinkt niet zo fijn naast/langs elkaar leven, soms is het niet anders hoor....maar toch, kun je niet ergens een klein weekendje samen weg vinden en vast plannen dan ook? dan heb je in ieder geval iets leuks om naar toe te leven? Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)