En hoe was jouw dag?


Weer een mooie zonnige dag. Dus ik ging met Fee(tje) wandelen.
Thuis deed ik wat was en administratie.

De poetshulp kwam vandaag. Zij is mijn heldin. Je hebt zeer goede, goede en minder goede (slechte dus!)poetshulpen. Over de minder goede kun je een boek schrijven. Hilarische verhalen. Maar je wil er zo snel mogelijk vanaf.  Over de goede en zeer goede kun je niets schrijven. Alleen dat het heerlijk is wanneer je thuiskomt in een kraaknet huis dat lekker ruikt en heerlijk gelucht is. Ik hoop dat ze blijft. Ze is goud waard.

Man en ik hebben elkaar sinds de hagelstorm amper nog gezien. Hij is glazenmaker en zit tot over zijn oren in het werk. Het is werken van 's morgens vroeg (vandaag 5 uur)tot 's avonds laat (gisteren half 12 geloof ik want ik slaap dan al). En zo weten we eigenlijk niet wat de ander uitspookt. We bellen meestal weleens overdag, maar meer ook niet. Wel weet ik dat hij zijn doktersafspraak weer selectief vergeten is. Dat vind ik niet leuk dus ik ga in staking tot hij bij de dokter geweest is.
 Zelf was ik met Mats ook al om half zes beneden. Het blijft een vroege vogel: dat kleine manneke. Lies slaapt weer wat langer tegenwoordig.

Ik heb een nieuwe 'gewoonte'. Ik lees weer in bed. Een dwarsligger is ideaal om te lezen in bed heb ik ontdekt en dus lees ik nog even voor ik 't lichtje uitknip.

Happinez is het boekje dat ik kocht vandaag. Op de voorpagina stond 'Pluk de dag' en iets over dagen met een gouden randje... En dat nou net Pluk de dag mijn zin is (het staat ook op Fee haar geboortekaartje)en dat zowat iedere dag hier tegenwoordig weer een gouden randje heeft.

En nu is het alweer avond.
Een dag bijna voorbij. De kinderen spelen nog even op straat. De twee jongsten moeten al naar bed.


Reacties

  1. Mijn dag was super, mooi weer doet al zo veel. Alleen die harde koude wind is minder leuk. Een luw plekje hebben we hier dus dan maakt het ook weer niet uit. Ja wat een dikke hagelstenen hadden jullie vorige week. Ik zag het op het nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)