Pasta (Fusilli) met makreel, dille en room

Het is mijn tweede week dat ik de Quick&Easy van Smartmat combineer met het vijfdagen menu van Hello Fresh en er zijn natuurlijk wel degelijk verschillen. De service is hetzelfde. Smartmat levert hier een zak op maandag en Hello Fresh op dinsdag. De levering gebeurt precies op de dag en het uur zoals afgesproken al zijn ze bij Hello Fresh meestal net iets meer op tijd (toch de twee keren dat ze hier kwamen), maar voor mij maakt dat weinig verschil want ik ben altijd thuis.

Het soort van recepten is zeker anders. De recepten van Hello Fresh zijn net iets vreemder (zoute pinda's in een gerecht? En van Orzo had ik nog nooit van gehoord en ook nog nooit gegeten, maar was wel zeer lekker).
De bereiding en de te volgen stappen vind ik dan weer bij Smartmat net iets eenvoudiger. Een beetje maar, maar ik heb de indruk dat het bij Smartmat net iets meer nog Stap per stap is :-).  Ook zijn de Smartmat gerechten net iets sneller klaar dan de Hello Fresh ones. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik Smartmat natuurlijk goed gewend ben en ook kies voor de Quick & Easy (de naam zegt het al).
De gerechten zelf dan. Ik heb niet alle dagen het Wauw gevoel al had ik het vorige keer net iets meer bij Smartmat dan bij Hello Fresh, maar deze week zijn ze zeker aan elkaar gewaagd.
De Pasta met makreel van Hello Fresh werd vandaag verslonden en moest het afleggen tegen de rijst met kip van Smartmat, maar gisteren was het net omgekeerd en verslonden we de taco schotel van Smartmat en liet men de gemarineerde kip met petatjes van Hello Fresh een beetje links liggen, maar toch was die laatste ook overheerlijk en was alles ook daar OP. Bij die tacoschotel waren het vooral door die chips en dat gehakt dat er aangevallen werd.
De prijs is gelijkwaardig. De producten zijn bij beiden vers en goed verpakt.

Ik maak elke dag dus twee verschillende gerechten en dat bevalt ons momenteel heel erg.

Hier volgt het lekkere receptje van vandaag van Hello Fresh.

Nodig voor 4 personen:

2 uien, 3 knoflooktenen, 2 rode en 2 groene paprika's (maar de groene ben ik er vergeten in doen, maar die geraken nog wel in een ander gerecht), 400 gram fusilli integrale, dille, warmgerookte makreel (300 gram), 200 gram room, boter, peper en zout.

Te doen:

1) Kook 2 liter water voor de pasta
2)Snijd de ui en de paprika's fijn en kuis de knoflookteentjes
3)Kook de pasta negen minuten met deksel op de pan
4)Verhit een el boter in een wokpan en fruit de ui en pers de knoflookteentjes gedurende 3 minuten op middelmatig vuur. Voeg dan de paprika's toe, voeg peper en zout toe en laats bakken ongeveer vijf minuten
5)Hak de dille in kleine stukjes en doe ook de makreel in kleinere stukken
6)Voeg de room toe (ik gebruikte meer room dan het recept vertelde-ik vond het wat weinig), laat 1 minuut koken.
7)Roer dan de pasta, de dille en makreel erdoor.  Ik roerde er ook nog wat veldsla door dat ik over had van de dag ervoor.

Wel. Mijn pan is leeg :-).

Conclusie.

 Beiden zijn aan elkaar gewaagd al gaat Smartmat misschien net iets meer voor de biologische en ecologische toets. Hello Fresh durft dan weer gaan voor gemarineerde kipstukjes. Dat zul je bij Smartmat misschien niet zo gauw tegen komen. Ook die gerookte makreel niet. Smartmat kiest meestal voor dezelfde soort vis en heeft ook al uitgelegd waarom ze dat doen. Bij hen is dat schelvis, kabeljauw en zalm.

Reacties

  1. Ik heb de bon ontvangen! nogmaals bedankt, ik hou je op de hoogte van de bevindingen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?