Update van een doogewone zaterdag

Laten we zeggen dat het vandaag de eerste lentedag was (min of meer).

-Na een vermoeide nacht werd ik vermoeid wakker en kreeg ik toch zes kinderen klaar voor de zwemlessen van drie van hen (vertrek om 9.10 uur stipt elke zaterdag!). Gelukt !

-De man vond tijd om tijdens één der lessen een koffie te komen mee drinken in de cafetaria. Tijd tesamen: ongeveer één kwartier, maar alles is goed :-) wanneer je elkaar zo weinig ziet.

-De kinderen speelden de hele middag en deel van de avond buiten samen met zowat tien andere buurtkinderen. Leve deze buurt waar kinderen nog op straat kunnen spelen en dat ook echt doen. Van die verhuis zal ik nooit spijt krijgen als ik dit mag zien en mee maken. Het was zo een goede keuze volledig gemaakt vanuit het hart.

-Een lieve koerier (altijd dezelfde man van TNT)leverde mijn keukenverlichting en een extra eetkamerstoel. Hij spreekt me aan bij mijn naam, vraagt met een grote glimlach hoe het mij gaat en hoe het ondertussen met mijn baby is... Ik vind deze man echt fantastisch. Geef die man opslag TNT !! Hoewel ik zijn naam niet ken moet ik achteraf telkens denken dat deze man zoveel waard is. Dit is een gouden werknemer.

-Ik kookte bruine pasta met zalm en couscous met koteletten. Beiden superlekker. Het ene van Hello Fresh , het andere van Smartmat. Men smult na het buiten spelen als wolven. De overschot zet ik in de frigo voor morgen...

-Twee dochters maken cake, vanillepapjes en pannenkoeken. Zomaar.... Hoewel de opkuis niet van een leien dakje gaat mag iedereen mee smullen van deze lekkernijen en wordt een deel naar één der buurvrouwen gebracht omdat zij één van de dochters deze week naar school bracht toen haar fiets stuk was.

-Ik kon de was buiten laten wapperen. Ik genoot van de lijnen uitklappen, het ophangen, het bekijken, het ruiken en voelen aan de was, het afhalen, het opplooien, ...De was. Meestal iets dat een moetens taakje is werd voor een keertje een heerlijk iets om te doen.

MAAR:

Het grote TOP moment van de dag was de terugkeer van de Ijscoman. Hij kwam en je kunt niet geloven met hoeveel enthousiasme dat hier onthaald werden. Er werd letterlijk naar buiten gestormd . De straat over en de wensen verteld en de IJscoman zei vrolijk: 'Dat is lang geleden!' (gelukkig rijden hier geen auto's). De kinderen waren zo gelukkig. Het was het meest fantastische moment van de dag !! Nat het buiten spelen op deze hm, eerste lentedag ;-) kwam ook nog eens de ijscoman langs.
Hoe gelukkig kan je dag zijn als KIND.

Nu nog hopen op een nacht met meer slaap dan de vorige. Hoop doet leven.

Morgen wordt nog beter!

Reacties

  1. mooie zaterdag zo te lezen,nu nog wat extra slaap vannacht !groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt inderdaad als een heel fijne dag. Nog een mooie zonnige vandaag. Hopelijk wordt die net zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, zo'n positieve post te lezen. Het genot/geluk straalt er van af. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jah en het was vandaag beslist nog mooier he??
    Zo heerlijk de kinderen weer lekker lang buiten spelen en idd ook na het avond eten nog even :-) dat is het betere leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)