Mooi, 't leven is mooi zolang er zon, muziek en kinders zijn (Stoppen met Klagen!)

Een potje klagen af en toe kan eens deugd doen.
En ja. Inderdaad. Soms loopt het allemaal niet echt pico bello.

Maar toch schaam ik mij over mijn geklaag. Achteraf dan. Dan denk ik. Hoe kun je dat doen? Je hebt toch alles!!
Je bent moe, maar gezond. De kinderen zijn meestal oké.
En ja. Die belastingen zijn niet tof.
Wat kun jij toch ongelooflijk de dramaqueen uithangen. Jongens toch !
Sorry dus.
We trekken er een streep onder en proberen weer alles in een positief daglicht te zien.


Kijk eens naar de schone mooie dingen des levens.

-De tuinman laat uit zichzelf iets van hem horen
-Een spontane knuffel van een kind of twee of drie
-Een nieuw boek (Dit is mijn hof van Chris De Stoop)
-Goede schoolresultaten
-Speciale Tijd met een grote dochter en een kleine zoon deze week
-Een teruggave van een redelijk hoog bedrag (niet genoeg om de belastingen te betalen, maar soit: alle beetjes helpen)
-Een dochter op kot die alvast een supertoffe week had
-Wijn
-Een dakwerker die ècht komt opdagen: vijf minuten voor de afspraak dan nog :p
-Lachen tijdens de Spaanse les
-Geen kilo bijkomen (maar ook niet afvallen)
-Beseffen dat je je beide pollekes mag kussen met je leven
-Weten dat alles goed komt ondanks het vele rijden naar Sint-Niklaas .
-Genieten van een uitgeput jongetje (mijn kleine baby)
-Leuke vooruitzichten hebben (nazomer bijvoorbeeld of overheerlijke olijfolie )
-Een nieuwe vaatwasser ofwel nieuw speelgoed

Wat is 't leven eigenlijk wonderschoon.
Ik ga er elke dag een feestje van proberen maken.

Fijn weekend.


Reacties

  1. Het glas is halfvol en niet halfleeg :-)
    Maar af en toe een beetje klagen mag wel hoor, en zeker als je een blog hebt want dan kan je lekker ventileren. Dat doe ik regelmatig en het lucht op.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het, iedereen heeft eens behoefte om zijn hart te luchten, ook al ben je dankbaar en gelukkig met alles wat je hebt, het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn, en als stress de kop op steekt, moet dat eens geventileerd kunnen worden x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Ik weet het , maar het lijkt in vergelijking met sommige zaken zo overdreven :-).x

      Verwijderen
  3. Ach ja soms heb je dat en klaag je maar dat mag ook best eens. Fijn zoveel positieve dingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)