Landelijke stijl geeft rust


 Prachtig weer was het deze ochtend. Dus toen ons zwempartijtje niet kon doorgaan omdat het zwembad hier in town pas om 13 uur haar deuren opent (en Fee dan haar dutje doet en ik ook)maakten wij een wandelingetje in onze straat. Onze o zo stille straat. Al kom je altijd wel één van de buren tegen, maar voor de rest kan je gewoon in 't midden van de straat lopen en op je gemakske een steen bewonderen in de goot.

In de Colruyt hadden we deze ochtend al een gangpad geblokkeerd door met twee andere mama's te kwekken. Als huismoeder moet je je small talks op een andere manier zien te verkrijgen ;-). Dit even terzijde.

Gisteren stond er een tandarts -en doktersbezoek op het programma. Joepie. Weer geen gaatjes bij Thijs en ook onze Niels is bijna twee kilo bijgekomen. Het komt niet altijd kommer en kwel zijn bij de dokters.
 De man was gisteren ook jarig en  eens om 7 uur thuis. Daarom was het feest want dat betekende dat al jong grut eens tot 8 uur mocht opblijven of later en vooral dat er weer eens taart te eten was.

Verder deed ik het de afgelopen maand bijzonder goed met de verkoop op kapaza. Ik verkocht voor 506,03 Euro. Aangezien er nog 126,26 euro in de pot zit van vorige maand. Zit er nu in mijn pot 632,29 Euro. Voorlopig heb ik daar geen plannen mee.

Nu is het wat stiller geworden op kapaza. Mondjesmaat wordt er nog wat verkocht. Ik zal er dus weer wat nieuwe dingen op moeten zetten. Dat is geen probleem want ik ben weer in mijn opruim. De twee fase vlak voor de zomervakantie.

Mijn hoofd loopt over van de ideeën voor ons huis. Ik ben momenteel sterk in de landelijke sfeer aan het verzeilen... Zo sober mogelijk met degelijke spullen. Ons huis is eigenlijk een mix. Vooraan erg klassiek, maar achteraan veel kleur en speels met wel een landelijke keuken en kloostertafel.
Dat gaat nu stilaan verdwijnen zodat ik overal een landelijke sfeer krijg.
Dit heeft wellicht met mijn leeftijd te maken , maar ook met mijn onrust.
Tegenwoordig word ik zowat gek van teveel spullen en kleur.

Ik wil ook meer groen en bloemen in huis.
Maar het gebeurt natuurlijk beetje bij beetje.
Want ik let ook nog altijd op de centjes.

Welke stijl hebben jullie en waarom?


Reacties

  1. Ik kan niet echt een stijl op onze inrichting plakken. Voor mij moeten meubels functioneel zijn en de kleuren moeten bij elkaar passen. Over kleur kan wat gezegd worden. Een binnenhuis kleurconsulent kost wel iets maar is het geld meer dan waard vind ik! De landelijke stijl is wat afgezaagd. Iedereen heeft het en dan wil ik het net niet meer. Zei de moeder van vijf met haar ikeameuk:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van Ikea heb ik op de gelijkvloers alleen nog een mat liggen ;-).
      Ik begin heel erg naar de klassieke stijl te gaan, maar dat is al snel zo 'zwaar'.
      En ook kost dat veel meer...En je weet hoe kindjes zijn. Die kan het geen barst schelen.
      Nu probeer ik licht met donker te combineren.
      En ik zou heel graag onze TV weggemoffeld zien in ons interieur.
      Hm. Ik probeer dat hier ook wel wat bij elkaar te laten passen qua kleur.

      Verwijderen
    2. Ik zie bij jullie eerder een koloniale stijl passen. Groot,zwaar en degelijk. Vraag me niet waarom. Ik zie het gewoon zo. Maar dan kan he best de kindjes opsluiten in een glazen kastje;)

      Verwijderen
    3. Zelfs dat zouden ze afbreken ;-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)