Stop met afvallen!

Ik was natuurlijk beter voor mijn zwangerschap naar de diëtiste gestapt want vandaag moest ik weer op controle en alles was supergoed.
Er blijkt namelijk weer wat gewicht spoorloos verdwenen.
Mijn gewicht stabiel houden lukt dus na 13 weken zwanger zijn perfect. Het is zelfs zo goed dat de diëtiste zei dat ik eigenlijk niet meer mag afvallen nu. Meer nog. Ik mag tegen mijn volgende afspraak (eind juli)gerust ongeveer een 1,5 kilo bijkomen. Wat geen probleem zal zijn denk ik met de vakantie (volpension bijna drie weken in juli)in 't verschiet.

Nochtans is het enkel aan de weegschaal (bij haar en thuis)te merken dat er gewicht afgaat want sinds vrijdag spannen mijn broeken rond mijn buik.
Deze ochtend drie broeken gepast en allen te klein. De knop raakt nog net dicht, maar onhoudbaar om zo mee rond te lopen. Dat viel me toch aardig tegen.
Enkel zwangerschapsbroeken passen mij nu nog.
Ergens had ik gehoopt dat mijn buik nog eventjes in mijn gewone broeken ging passen. Ik vond dat ik nog plaats genoeg had in mijn te grote buik.
Maar nee dus. Ondanks mijn gewichtsverlies (sinds het begin van mijn zwangerschap: 2,2 kilo)spannen de broeken.

Nadien reed ik door naar de fitness, maar de kinesiste vond dat gewichtsverlies wel oké. Al deden we vandaag enkel krachttraining.
Zelf hoop ik tot de vakantie (nog 14 dagen)toch gewoon voort te doen op de manier dat ik bezig ben. Veel beweging en mijn eetschema volgen. Het is gewoon gezond dus zelf vind ik het ook niet zo een probleem.
De man vindt trouwens dat ik er beter mee kan stoppen nu, maar geen haar op mijn hoofd dat daaraan denkt. Wel integendeel!
Ik voel mij heel goed op deze manier.

Tijdens de vakantie weet ik nog niet hoe het gaat gaan. Ik kan wel op mijn voeding letten, maar of ik de nodige beweging ga hebben is nog af te wachten.

Afgelopen weekend ben ik nog eens naar een binnenspeeltuin geweest waar ik veel te veel geld heb opgedaan. Het was lang geleden, het was binnenspeelweer en er kwam een vriendje slapen. Dus speelden ze drie uren, aten we tosti's en ijsjes en (bijna) iedereen had het heel erg naar zijn zin. Zelf heb ik me steendood verveeld want ik was mijn boek vergeten :-(.
Nee. Dit doen we de komende maanden niet weer. Dit was echt iets dat ik voor de kinders deed. De foto is trouwens niet getrokken in die speeltuin, maar in een meubelzaak waar we eventjes binnenglipten op zondag om ons een idee te geven van bepaalde prijzen. We kochten niets, maar aten er wel een pannenkoek.

Vandaag is het weer een grijze dag en ik nam de auto in plaats van de fiets. Gelukkig heb ik de fitness al achter de rug dus.
Verder zijn alle oudere kinderen thuis wegens de examens. Alleen ben ik niet en dat is weer wennen want ik ben graag alleen overdag.

Fijne maandag !!



Reacties

  1. Reacties
    1. Ik had nooit gedacht dat dit me zou lukken, maar het kost me af en toe veel moeite. Het gaat niet altijd gewoon vanzelf. Afgelopen weekend bijvoorbeeld heb ik veel 'gezondigd' :-).

      Verwijderen
  2. Heel fijn. Naar de zwangerschap dan maar weer beginnen. Je bent goed bezig met bewegen daar kan het niet aan liggen. En zondigen mag af en toe.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat ik elke dag moet blijven bewegen en niet mag stilvallen zoals bij ons Fee. Want dan wordt het te zwaar... Fijne dag.

      Verwijderen
  3. Ik ben 15kg kwijt, maar ben niet zwanger ;-) Ook met behulp van een diëtist en verder qua bewegen iets meer zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 15 kilo is veel seg. Dat moet je echt zien. Ik ben al blij met mijn 2 kilo al heeft nu ook de gyn gezegd dat ik niet meer mag afvallen nu.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)