Voor wie blog ik? And Sisters.

De afgelopen dagen was ons Feetje wat ziek, maar vandaag is ze weer een halve dag naar de opvang zodat ik zo meteen naar de fitness kan. Op mijn twee meisjes ben ik dol. Ja. Veel doller dan op de jongens die me vaker grijze haren bezorgen. Zo haalde één der zonen het gisteren in zijn hoofd om vuurke stook te doen bij een vriendje waar hij was gaan spelen. Uiteraard staken de jongens het op elkaar en later zelfs op een meisje dat er ook was :-). Hoewel meisjes hier zeker niet makkelijker zijn (zeker niet in de tienerfase)dan de jongens zijn ze rustiger (hier), liever, schattiger, ...
Wat niets af doet aan het feit dat ik ook mijn jongens supergraag zie, maar toch meer voel voor meisjesdingen dan jongensdingen.

En dan even over mijn blog?
Ik blog toch vooral voor mezelf om een soort van dagboek te hebben. Bloggen doe ik al sinds 2009 en al mijn blogberichten zijn gepubliceerd in boeken. Nu is het weer het moment om een deel te boek te zetten. Teruglezen doe ik ook werkelijk en soms verbaas ik me waarover ik geblogd heb, maar het voelde toen juist dus ik ben blij dat het 'te boek' staat.

Al mijn dagboeken uit mijn jeugd en dat waren schrijfsels van vele jaren heb ik allen op een dag verbrand omdat ik mij schaamde voor de tiener die ik was. De onozele verliefdheden, al die dwaze opmerkingen, de hysterie af en toe of de hekel aan school dat ik had...  Ze zijn weg. Foetsie en het is zoals het is, maar nu met mijn kinders wil ik dit niet laten gebeuren.
Hoewel ik uiteraard niet alles opschrijf omdat het hier niet alleen om mezelf, maar ook om andere echte mensen met gevoelens gaat.

Bij een brand zou ik eerst mijn kinderen redden en dan mijn blogboeken :-).
Waar ik over blog is van mij en het is heel fijn dat mensen mee leven of zich ergeren (dat is wat minder!), maar door te bloggen leer ik ook veel lieve mensen kennen.
Sommigen reageren hier nooit , maar mailen regelmatig en sommigen mocht ik ontmoeten.
Vaak word ik overladen met tips die ik ook toe pas.
Regelmatig komen er ook mails of telefoontjes van kranten, tijdschriften, infomagazines, maar het boeit mij helaas niet. Dit blog is al publiek genoeg voor mij. Hoewel ik soms erg twijfel. Zo vind ik Botsing wel heel interessant, maar wilde 2 kinderen zelf niet meewerken dus helaas konden we dit niet doen. Dat is zo met oudere kinderen :-).

Zelf vind ik ook inspiratie op andere blogs. Al moet ik dan oppassen dat ik moet zorgen dat het ook bij mezelf past. Soms neem ik iets over in het dagelijkse leven en moet ik later constateren dat het niets voor mij is :p.

Ik geef toe dat ik ook blij ben dat dit blog gelezen wordt.

Waar zouden jullie eigenlijk graag over willen lezen?


Reacties

  1. Ik vind alles wat je post heel tof en interessant om te lezen. Sommige dingen zijn super herkenbaar! Nu kun je ook nog zwangerschapsblogjes posten eventueel? Je hebt er al veel ervaring mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk zal ik regelmatig wat posten over mijn zwangerschap. Zo zijn er ook voor mij steeds weer nieuwe dingen. Zwanger zijn is nu ook weer anders dan 20 jaar geleden.

      Verwijderen
  2. Ik lees graag over de gewone dagelijkse gang van zaken, het blog is prima zo als het nu is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Ik lees ook liefst over de gewone dingen des levens. Als ik eens wat anders wens kijk ik wel fictie op mijn DVD player :-).

      Verwijderen
  3. Ik lees jouw blogs al jaren, en wat ik er vooral fijn aan vind, is dat je vertelt over het leven zoals het is, zonder sponsoring, zonder spectaculaire zaken, gewoon, met de hoogtes en de laagtes zoals we die allemaal kennen. En ik vind het ook altijd fijn om te lezen waarmee je erg bezig bent, omdat dat zo varieert bij jou: geld besparen, opruimen, lezen, dvd's, bio of niet, ontspullen... Je gaat er altijd echt voor hé, vind ik fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Lieve. Ik lees jouw blog ook nog altijd met plezier ook al post je niet meer zo vaak.
      Ik durf ook weleens een link in een post zetten, maar meestal omdat ik denk dat mensen bijvoorbeeld benieuwd zijn naar wat iets is zoals de Niptest (nog redelijk onbekend). Sommige blogs zijn zo HIP, maar dat ben ik niet dus ik wil zo niet bloggen. Ook al is het voor anderen misschien doodsaai. Ik blog zoals ik het voel. En die variatie heb ik denk ik nodig huismoeder zijnde ;-). En ik kan mij heel erg laten gaan in iets. Soms is dat van langere duur zoals de opruimeritis, maar soms stopt het gewoon voor een tijd. Zo lees ik nu bitter weinig helaas. Ik weet dat het zeker terug komt...

      Verwijderen
    2. Ik hou geduldig lezen is als voedsel in de gaten :-)

      Verwijderen
  4. Ik vind de keerpunten in je leven wel leuk om te lezen. Veel uitgeven, dan weer besparen. Make overs all round, noem maar op. Jouw blog zal nooit vervelen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Pascale en ik wou dat jij ook een blog had om mij wat te inspireren ;-).

      Verwijderen
  5. Altijd lees ik graag de gewoonlijke dingen die in een groot gezin gebeuren en met hoeveel gemak vooral hoe je daarmee omgaat. Wel merk ik dat je soms snel heen en weer bent maar dat kan ik dan ook wel weer begrijpen. Blijf vooral voort doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik pluk de dag en zie wat die brengt. Fijne dag nog.

      Verwijderen
  6. Ik vind de variatie van je blog erg leuk, dus ik heb geen wensenlijstje met onderwerp(en) waarover ik graag zou willen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms kan ik weleens doorbomen over een onderwerp, maar net zo goed is het plots gedaan en ik ben meestal niet erg consequent in iets.

      Verwijderen
  7. Derde poging om dit gepost te krijgen : ik volg je ook al jaren hé ! En ik print mijn blogje ook in boekvorm om te kunnen herlezen ! groetjes Stine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leukkkk toch je meisjes!!!
    wat je blog betreft:die is prima,blijf het maar zo houden want al die kranten,boekjes enz..ik lees dit ook en vind dit wel wat mediageil..en zijn er dingen aan je blog dat we(ik) minder graag lezen,dan even niet reageren,knipoog,maar dat zijn dan persoonlijke dingen die ik niet op een blog zou zetten zoals alles wat met geld te maken heeft maar dat is dan jouw keuze ,hee meid,iedereen is verschillend niewaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vooral je eigen stijl van bloggen behouden zou ik zeggen want die leest als een column.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig dat je je meisjes liever, schattiger etc vindt dan jongens; wij hebben ook een groot gezin met wel 3 jongens achter elkaar (de eerste 3) en ik vreet ze op. Ik heb dat nooit begrepen dat velen aan meisjes de voorkeur geven, ik vind het in alle eerlijkheid hetzelfde. Jongetjes zijn zo aanhankelijk en ze zijn vaak wel druk maar ik vind ze op een of andere manier ook heel ongecompliceerd. Ik heb echt geen voorkeur.

    Ik vind je blog zo al super, een leuke variatie over het leven met een groot gezin en alle bijkomstigheden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)