Vervolg op chaos and darkness: OP WEG

 Een mooie weg. Na het gepieker van vannacht bleef het natuurlijk een hele dag door mijn hoofd malen. 'Er moet iets gebeuren!', 'Je moet iets doen!', 'Maak een plan!'.
Deze ochtend kon ik mijn zinnen nog verzetten door met de kinderen naar de zwemles te gaan en even bij mijn ouders langs te gaan.
Maar terug thuis bleef het in mijn hoofd maar drammen.
Te lang heb ik gedacht dat alles in verband met ons andere huis wel vanzelf in orde zou komen. De Immo zou zijn werk wel doen, ik zou genieten in ons nieuwe huis in een andere stad (wat ik ook doe hoor)en het huis zou uiteindelijk verkocht geraken en we zouden het rustig en fijn hebben.
Maar het huis staat nu wel al erg lang te koop. Terwijl men ons een jaar geleden nog zei dat we toch echt veel te weinig vroegen voor dat mooie huis hoor ik sinds een paar weken andere dingen die ons erg onrustig maken. Er wordt geroddeld ondertussen over het huis want wees maar gerust. Een huis dat te lang te koop staat daar zal wel iets mis mee zijn. Dat is zoals een alleenstaande.

14 dagen geleden heb ik al de opzegbrief aan de immo geschreven. Er leek altijd nogal wat interesse te zijn voor het huis. Dat wel en men vond het meestal een mooi en karaktervol huis, maar gekocht werd het niet. Te groot, nog te veel werk, slechte ligging naar 't schijnt. Het ging maar door.
Man en ik zijn het ondertussen spuugzat. We willen het huis niet meer. Het moet weg, maar hoe doe je dat zonder het voor een appel en een ei te verkopen. Kan iemand ons dat misschien vertellen?
Niet alleen hebben we persoonlijk niets meer met het huis. Ook financieel kunnen we zo niet verder. De bank wil het geld zien dat ze ons voorgeschoten hebben en we betalen alles nu dubbel. Verzekeringen, hypotheek, gas, ...Ga zo maar door. Neen. Het kan niet blijven duren zo.
En daar lag ik dus wakker van vannacht want het gaat dus niet vanzelf.

Ten eerste ben ik beginnen rekenen en rekenen en rekenen. Cijfertjes.
Alles afgedrukt en opgeschreven en bewaard. Een mooi overzicht.
Toen kwam ik met mijn plan dat ik dus vanavond aan de man ga voorleggen. Hij zal niet zo blij zijn hoor, maar we moeten verder en zonder dat huis en dan ga ik volgende week toch wat dingen 'aanpassen'.

Want ik kan pas verder met voortijdig aflossen als die tweede last (het huis)weg is. Dan pas is er weer meer geld om af te lossen en vroegtijdig hypotheek vrij te worden.
En dus zal er ook bespaard moeten worden en daar heb ik ook een plan voor. Te beginnen met de Nieuwjaarsvakantie. Die gaat dit jaar niet door en in de zomer weet ik het echt nog niet. Minder vakantie dus.
En geen hulp meer in huis.
Alles om meer te gaan sparen.

Waar ik niet op bespaar is voeding. Dat is te belangrijk.
En gezellig wonen. En leesvoer.

En dan ook maar hopen dat ze nog niet meteen de hele kinderbijslag drastisch gaan hervormen natuurlijk.
Dus sluit ik af met nog wat Frankrijk foto's.



Reacties

  1. Hoi Sandra, vervelend van jullie oude huis,geeft zo toch veel zorg.
    Hoop voor jullie dat er snel iets gebeurd en dat je weer vooruit kan kijken,wens jullie toch een fijn weekend,

    Lieve groet,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop ZO met je mee dat jullie snel van het oude huis af geraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan je het niet op Facebook zwieren ??? Zo bereik je op heel korte tijd enorm veel mensen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)