De waterstand doorgeven

We verbruikten op één jaar 154 kuub en dat vind ik een goed resultaat. Dit is ons verbruik met twaalf personen. Of ongeveer 12,5 kuub per maand.
Op vakantie hadden we ook 3 kuub verbruikt op een week dus dit klopt.

Twee jaar geleden verbruikten we maar 131 kuub met elf personen.

De huurders in ons huis verbruikten met vijf personen 150 kuub op acht maanden en dat waren mensen die bezig waren met zuinig zijn , ecologie, milieu, enzovoorts.

Een goed resultaat dus de afrekening zal niet echt een verrassing zijn. Integendeel. Ik denk dat we misschien nog wat terug gaan krijgen...

Waar gebruikten wij water voor?

-Koken
-Douchen en baden
-Afwassen
-Kuisen
-Wasmachine
-WC

De vaatwasser is al weken stuk.
We denken eraan om hem deze keer niet meer te laten maken of te vervangen.
Onze vaatwasser moet twee maal per dag 'draaien'. Daar doet hij dus ongeveer anderhalf uur over.
De meeste problemen  waren 1)De afvoer zit verstopt en 2)De vaat is niet proper of niet droog genoeg.
Bij ons is de vaat gewoon sneller gedaan en properder met de hand hebben we ondervonden. En we hebben geen verstopte leidingen meer. En ook altijd weer mooi droog nu.

Ik heb mij vandaag ook weer flink laten gaan in mijn opruimwoede. Vier volle zakken kledij heb ik naar de kringloopwinkel gedaan en twee bakken met boeken.
Wat de kledij betreft moet ik enkel mijn schoenen nog sorteren. Dan ben ik klaar met mezelf.
Het was raar dat ik maar twee handtassen bleek te hebben. De anderen heb ik blijkbaar al weggedaan.

Met het opruimen gaat het héél goed !!

Reacties

  1. herkenbaar haha.
    Tja..met een groot gezin heb je nou eenmaal een zuinige stijl nodig. En dat kan dus ook. Enneh. afwassen met de hand gaat prima. Juist met een groot gezin en veel vaat.
    Kleding uitzoeken vond ik altijd wel een leuke klus. Zo als jij het hebt gedaan lucht het ook nog eens op in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?