Rimboe

 Mijn uitzicht lijkt een beetje op de rimboe :-). Onze buren hebben een wilde tuin, maar dat vinden wij niet zo erg. Alleen jammer dat we minder zon hebben daardoor, maar we zien wel veel groen.
Er is veel volk in de tuin tegenwoordig. Gisteren was er zelfs een eekhoorntje. Een eekhoorntje !! En de merels zijn heel bedrijvig en de eksters maken heel veel lawaai. De merels vallen het meeste op. Ze zijn voortdurend eten aan het zoeken.
Ook bij ons nestkastje in de tuin was een vogeltje.
We zien dat allemaal voor het eerst sinds we hier wonen.
Er zijn ook veel mieren die onder onze deur kruipen en zo vinden we ook in huis overal mieren.
De was kon weer lekker buiten drogen.

Mijn favoriete plek in huis: de zitplaats in de keuken was vandaag weer eens aan de kant. Heerlijk om zo eventjes een namiddag in een opgeruimde nette plek te zitten. Zalig !
Het duurt maar tot de kinderen uit school zijn.
Vandaag eten we frietjes. Want de keuken is helemaal aan de kant. Ook het aanrecht en het fornuis en de gootsteen en ik wil dat dus nog héél eventjes zo houden. Geen gekook en gesmos dus deze avond.

Het weekend kan beginnen.

Reacties

  1. Klinkt heerlijk. In de zomer is de schaduw juist heerlijk maar nu is de zon welkom anders is het nog wel frisjes. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch leuk,wat zon en wat schaduw in de tuin.ons huis is zo gericht dat wij geen schaduw hebben in de tuin,tenzij met de partytent als het goed warm is,dat is ook wat,hoor..een huis die aan de kant is kan deugd doen en rust geven,hee.
    frietjes!,dat wordt smullen!!eet kleine Fee ook al frietjes?
    fijn weekend en geniet van je moederkesdag!laat u maar eens verwennen!we horen wel hoe je het stelde ,hee!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je reageerde op mijn blog... daardoor vind ik ook jou. Ik heb eens even rond gekeken bij jou... wat herkenbaar allemaal. Met het verschil dat ik zo'n 20 jaar geleden (20? help) in jouw schuitje zat.. Helaas zonder de mogelijkheid om te bloggen.
    Heerlijk om allemaal te lezen...(en je hebt meer kinderen als wij hebben niet? 10 of zo?)
    Ik ga je volgen. Fijn weekeind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het oogt prachtig groen! Wel jammer dat je minder zon hebt inderdaad.

    Je woonkamer vind ik gezellig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)