Hooray It is Today.

Hooray! It is today. Gisterenavond ben ik vroeg gaan slapen. Zo was het snel vandaag.

Ik ben niet gelovig, maar vrijdenkend.
Ons kinderen doen geen communie en ook geen lentefeest.
Mijn zoektocht naar zingeving in die 'trant' bracht me nog het dichtst bij het Boedhisme, maar ook bij Steiner.
En dus proberen we de kinderen op een eigen manier levensstappen te doen maken. Die komen ook in de zin van: Je zit nu in het zesde en krijgt een grotere fiets. Of als ze zes jaar zijn krijgen de meisjes gaatjes in hun oren.
Of ons grote meisjes die nu met hun drie vier dagen alleen gaan thuis blijven. Ze krijgen 50 euro voor het eten en ik gaf de oudste tips. De meisjes zijn 18,15 en 13 jaar. Ik ben benieuwd hoe het voor hen gaat zijn. De oudste jongens van 16 en 11 jaar gaan wel bij familie omdat ik weet dat het niet goed komt wanneer ze alle vijf zouden thuis blijven.
Het is een stap naar zelfstandigheid.

Soms zien wij de duivel in onze levens verschijnen.
Dan overlijdt een scoutsjongen na een spel op Moederdag en spreken al de kinderen erover want vier van hen zijn zelf bij de jeugdbeweging in dezelfde gemeente.
Of dan is er zoals gisteren een dag dat alles in de soep draait ondanks de zon.
Een jonge voetballer sterft weer en Jef Geeraerts is er ook niet meer.
Ook op deze momenten is praten over wat er gebeurt belangrijk.
De dood is deel van ons leven en ook tegenslag moet verwerkt worden.
Man en ik waren gisteren best wel van slag.

Op zulke dagen helpt het me om bovenstaande luidop te lezen. Ik zou het in het huis moeten omhoog hangen. Zo vaak lees ik dat dan.

Vandaag gaat het al veel beter dankjewel.

We gaan wellicht geen schadevergoeding moeten betalen omdat we onze sleutels al aan de toekomstige kopers gegeven hebben  (dat hoeven we niet te doen tot de verkoop in principe)zodat ze er al kunnen intrekken. Anders stonden die mensen met hun vijf kinderen ook op straat.
Zij doen zo afstand van de vraag naar schadevergoeding.

Straks moet ik nog naar de bank en ik moet nog wat administratie afronden.
Dan mijn auto laden en we kunnen weer door.
Ik heb er zin in ondanks het voorspelde mindere weer. Al sleur ik een hoop mee. Dat wel !

Alles komt altijd weer goed...Dat ook !

Ik wens iedereen een heerlijk verlengd weekend toe.

Reacties

  1. Oei, ik lees net dat de verkoop niet doorgaat. Ik hoop dat je ondanks alles toch een paar fijne dagen hebt!! Mooie tekst over geduld!!!

    Geniet van de kleine dingen, maar dat kan jij heel goed:-)
    Liefs, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)