Zwemmen en cinema?



Het favoriete binnenspeelgoed is hier voor de jongens dino's en auto's. Die hebben we dan ook in alle soorten en maten en de jongste jongens slapen zelfs in een dino kamer. Bij de meisjes is dat de poppen en de koetsen. Daar heb ik niet gepusht. Dat is gewoon zo gelopen. In de opvang trekt Feetje ook altijd weer naar de poppen. En Liesje speelt met de buurmeisjes moederke en vaderke.
Buiten zijn vooral de fietsen populair (binnen vaak ook)en de trampoline.

De zwemlessen zijn weer gestart vandaag. Lies mocht meteen starten in de groep van ons jongens terwijl ze toch een pak jonger is. Het ene kind leert  het snel, het andere doet er veel langer over. Niels heeft bijvoorbeeld vorig jaar ook veel lessen gemist door ziek zijn of door andere afspraken. Zo gaat het ook niet vooruit natuurlijk.
Ik zit nu al 16 jaar lang gemiddeld 30 zaterdagochtenden per jaar in het zwembad en ben het nog niet beu. Een goede tien jaar geleden hadden we wat vrouwen die jarenlang samen zaten, maar daar heb ik nu geen behoefte meer aan en ik ken er ook niemand meer tussen. Ik drink gewoon een koffie tijdens het wachten nu en er gaat altijd een grote mee (een beurtrol)om wat te helpen.
Leren zwemmen vind ik eigenlijk (net als voor sommigen de helm)iets dat verplicht zou moeten zijn voor alle kinderen. Veel meer dan fietsen.

Na het zwemmen nog even de Brantano binnen gewipt voor nog een paar All stars voor Thijs (en ik kwam er nog een oude lieve bekende tegen). Ik gebruikte weer een kortingbon en kreeg via mijn klantenkaart ook zes cinematickets en drie popcornbons. Toevallig wil ik net nu heel graag een film zien in de cinema. Het is minstens vijf jaar geleden dat ik nog een cinema langs binnen zag. Ik vermoed dat het één of andere Harry Potterfilm was toen. De afgelopen vijftien jaar zag ik dan ook alleen kinderfilms in de cinema.
Maar nu wil ik  heel graag Captain Fantastic zien die morgen in première gaat. Of het lukt zien we nog wel. Ik had graag één van de oudere dochters meegenomen, maar ik heb nog niets gevraagd. Hier kun je zien om welke film het gaat.

Verder liet ik de was weer buiten wapperen. Heerlijk.
Heb ik ongelooflijk veel zin in ijsjes of pannenkoeken (terwijl ik dat laatste normaal gezien net niet graag eet), maar dat is natuurlijk niet fijn voor de lijn :-).
Er aan toegeven of toch niet. Ik lever even een strijdje met mijn goesting.

Geniet nog van deze zalige zaterdag !

Reacties

  1. Van dat zwemmen ben je voorlopig ook nog niet af. Onze oudste kleindochter heeft ook pas a en b diploma gehaald. Heel belangrijk.
    In de cinema zou ik in slaap vallen! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De man zou ook in de cinema in slaap vallen. Daarom ga ik met de dochter. Dankje.

      Verwijderen
  2. Goed kunnen zwemmen is inderdaad zeer belangrijk. Ik moet voor mijn jongste zoon ook dringend zwemles regelen.
    Nu ben ik wel benieuwd of je hebt toegegeven aan je zoete trek in pannenkoeken of ijs ;-) Af en toe kan geen kwaad hé;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Aan de pannenkoeken. Na de tekenschool ben ik richting zwembad gereden (vlakbij!)om een pannenkoek te gaan eten met de kinderen :-).

      Verwijderen
  3. Het was leuk om je te zien.
    Je straalt echt :)

    En ik ben het helemaal eens dat alle kindjes zouden moeten leren zwemmen. Ben dan ook heel blij dat die van ons het op school doen 3de kleuter en 1ste lj gaan zij wekelijks zwemmen, gratis. Later gaan zij om de twee weken en betalen wij er enkele euro's per maand.
    Super dat school het regelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier gaan ze ook zwemmen met school, maar niet zo vaak. Ze zwemmen nu met de gezinsbond. Dat kost ongeveer 600 euro per jaar voor 4 kinderen. Of ongeveer 150 euro per kind per jaar, maar ik denk dat het nog iets minder is. Dat is voor 30 lessen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)