Twaalf kilo lichter

Sinds de verhuis stond ik niet meer op de weegschaal. De weegschaal bleef in het oude huis staan en ik bleef er ver uit de buurt van.
Bij de dokter moest ik wel. En de laatste controle bleek ik al 2 kilo lichter dan drie weken ervoor. Dat was een paar dagen voor de bevalling. Dat ik afgevallen was kwam gewoon doordat ik amper iets kon eten zonder een brandend zuuraanval of me misselijk te voelen.

Dat ik toen afgevallen was vond ik  alleen maar positief want ik zag mezelf als één grote brok lichaam. Ik had last van al dat extra gewicht en begreep maar niet hoe zwaarlijvige mensen er in slagen al dat extra gewicht elke dag weer mee te sleuren.

Gisteren was ik in het oude huis en waagde mij dan toch de weegschaal op. En ik bleek maar eventjes op slag (elf dagen na Fee(tje)haar geboorte)12 kilo lichter te zijn. Twaalf kilo !!
Geen wonder dus dat ik me elke dag beter in mijn vel voel.
Niet alleen woog ons kleintje bijna vijf kilo, je had ook dat vele vruchtwater (in mijn geval meer dan twee liter), de moederkoek (een kilo) en dan al het vocht dat ik vasthield...
Mijn lichaam voelt weer meer vertrouwd aan. Het vocht is weggetrokken.
Ik kan weer meer en meer bewegen, trappen lopen, ...De energie komt terug.
Wat een opluchting.
Van het brandend maagzuur was ik verlost tegelijk met Fee(tje) haar komst. Op slag.

Alleen van mijn bekken had ik de eerste week nog veel last, maar ook dat gaat steeds beter.

Het wordt een mooie zomer...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)