Slapen in een groot gezin: de vijf jongsten

 
Toen wij op zoek gingen naar een nieuw huis was het voor ons heel belangrijk dat er voldoende slaapkamers zouden zijn en dat was een moeilijke zoektocht want net zoals de meeste gezinnen klein zijn is het ook met de huizen. Een huis met meer dan vier slaapkamers was moeilijk te vinden. En zeker één die voldeed aan onze goesting.
Maar we vonden er toch één en nog wel één super goed gelegen en het huis had zes slaapkamers en wij maakten zelf van de dressing nog een zevende slaapkamer.
Onze Fee slaapt nog steeds gewoon bij ons op de kamer (eerste foto). Dit zal nog wel een lange tijd zo zijn denk ik.
Onze jongens Thijs en Niels van zes en acht jaar slapen samen. De kamer zag er eerst zo uit. Zie foto 2.




Maar we verfden ze in een andere kleur en kozen voor Dino behang en een stapelbed van Lifetime.
De kamer is zeker en vast nog niet af. Er moet nog een andere lamp omhoog en nog wat kaders, nog een kapstok en ook verduistering. Vandaag besloot ik niet te kiezen voor gordijnen, maar voor lamellen.

 Lies van vier jaar en Mats van twee jaar slapen in de voormalige dressing (zie foto hier onder). Zo een dressing had ik ook al in mijn eerste huis en ik vond dat altijd zo een rommelke. Dat wou ik niet meer. En aangezien we een slaapkamer erbij konden gebruiken besloten we er een slaapkamer van te maken voor de jongsten. Veel plaats hebben die nodig. Het is voor hen enkel om te slapen uiteindelijk. Er kwam wel een behangpapiertje langs Liesje haar kant, maar er moeten nog wat kaders omhoog. En ik heb nog een rekje dat omhoog moet. Voor de rest is het best oké voor mij. Meer moet het daar niet zijn. De bedjes zijn van Leander en heb ik al heel veel jaren.
 


Zo slapen onze vijf jongsten dus. Hoe de oudsten slapen zal voor volgende week misschien zijn want er zijn er twee die nog zeer dringend hun kamer wat moeten opruimen :-). Ik kan wel al verklappen dat de drie meisjes elk hun eigen kamer hebben en de twee jongens samen slapen op een grote zolderkamer.
Ook in de kelder hebben we trouwens een slaapruimte met stapelbed en al. Die wordt gebruikt wanneer er vriendjes blijven slapen. Die vinden dat fantastisch !!




Reacties

  1. Je hebt het fijn voor elkaar en zo netjes allemaal.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat hebben ze allemaal een mooie kamer,Sandra!!en wow,van die dressing een kamer gemaakt wat een verandering,en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zoveel ruimte! Wij komen 1 slaapkamer te kort. Onze twee jongste zonen slapen op één slaapkamer, en balen daar soms best van...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zien de kamers er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)