Windpokken op schoolvrije dag

Onze jongste vier kinderen hebben vandaag vrij van school en omdat vele andere scholen wel school hebben plande ik een kleine uitstap vandaag.
Ik kon uitslapen tot 7.15 uur en verheugde me op de komende dag.
Elke dag is weer nieuw. Wat zou deze dag brengen?
Ondanks de goede nacht bleken Mats en Lies nogal aan het 'zeuren'.
Gisteren hadden we nog een feestje gehad voor de schoolvriendjes van Niels en het was behoorlijk druk geweest dus ik dacht aan naweeën.
Maar toen zag ik hen krabben en krabben en Lies klaagde over toch wel erg veel jeuk.
En dus keek ik terloops met de gedachte dat we eens snel zullen kijken welk pijntje er nu weer is.
En toen zag ik de puntjes, de puistjes precies en bij Mats zelfs ééntje al opengegaaan.
Windpokken (of waterpokken) dus !
Het is ondertussen weer een paar jaar geleden, maar ze zijn weer in huis.
 
En toen werd de planning plots. Naar de apotheek en lekker TV hangen thuis en veel knuffelen. En bollekes bekijken. Waar komt er weer één bij en op welke plaatsen want dat hou je echt niet voor mogelijk. Op de meest onmogelijke plaatsen staan er puntjes.
 
 Ik ben erg benieuwd of kleine Fee het ook gaat krijgen of ze nog steeds beschermd wordt door de borstvoeding. Ergens hoop ik dat het maar meteen ook krijgt dan heeft het iedereen gehad.
Ondertussen blijft ze pogingen tot kruipen doen. Ze geraakt ook werkelijk ergens, maar zonder te kruipen, maar door te schuiven.

Voor Mats is het voordeel van windpokken dat hij eens niet in bad hoeft want onze kleine man heeft een bloedhekel aan gewassen worden. Zoals Casper dus :-) !! Mats wassen is een heel gevecht en dat terwijl ons Lies de grootste waterrat is die je je maar kunt voorstellen. Hoe anders kunnen kinderen zijn.
 Niels ging vandaag voor de eerste keer alleen naar de buurtwinkel. Hij ging wel vaker terwijl ik in de auto buiten wachtte naar de bakker of de gazettenwinkel, maar de buurtwinkel is hier ongeveer 400 meter verder en hij moet één kleine straat oversteken dus dat was weer een hele stap. Het is volledig gelukt. Acht jaar en alleen een paar kleine boodschappen doen. Trots dat hij was !

Een thuisblijfdag weer vandaag. O. Wat hou ik daar zo van. Lekker de was doen, de kinderen overladen met aandacht, een boekske lezen of een CD beluisteren. We hebben geen stereo , maar een simpele Radio/CD speler van de kinderen, maar die werkt prima.
Het komende weekend zullen we weer niet veel uitsteken door de windpokken. Maar mij hoor je niet klagen....

Mijn nieuwste ontdekking is Sufjan Stevens. Zo schoon !
 
 
Ik wens jullie nog een fijn lang weekend.

Reacties

  1. Oh, zieke kindjes. Waarom wachten ze toch steeds op een weekend of vakantie he. gelukkig ben je graag thuis! Geef ze een dikke knuffel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het niet erg. Het is niet echt 'campingweer' en het andere huis moet leeg gemaakt worden dus Tim is daar zoet mee momenteel.
      En ik vind het heerlijk om het huishouden en wat extra opruimwerk af te wisselen met lezen en met de kinderen bezig zijn.
      Even wat rust in huis kan absoluut geen kwaad :-).

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankje. Windpokken is gelukkig niet echt ziek zijn hoewel ze er de eerste twee-drie dagen wat 'last' kunnen van hebben.

      Verwijderen
  3. Het is weer waterpokken tijd. Ik hoop dat wij overslaan dit jaar. Ik vind Hanne nog net te klein daar voor met haar 6 maand. Beterschap voor je zieke kinders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eén van onze oudere kinderen (Esther)heeft het gehad toen ze net de zes maanden oud was en ook het ergste van allemaal. Elke cm van haar kleine lijf had toen een pok. Ik heb ook twee kinderen die een litteken van een pok hebben. Twee keer in het gezicht. Alleen te zien wanneer je het weet.
      Voorlopig heeft ons Fee het nog niet .... Ze krijgt nog borstvoeding, maar niet zo vaak meer dus ik ben ergens wel benieuwd hoeveel anti stoffen ze nog heeft daardoor.

      Verwijderen
  4. Beterschap! Hier nog niet in huis, wel gehoord dat het heerst, misschien scheelt het dat er hier nog geen schoolgaande kinderen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je kindjes vaak in contact komen met andere kinderen is er meer kans natuurlijk. De besmetting kan je niet vermijden. Die is voor de pokjes zichtbaar worden. Maar de onze gaan al naar school en zijn wellicht ook daar besmet.

      Verwijderen
  5. Beterschap voor de zieke kindjes. En Sufjan Stevens, ow wat ik hou ik daar ook van!! Niet zo bekend, maar zoooo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het hoort er nou eenmaal bij maar wel lastig als het dan net op een vrije dag is. Heerlijk muziekje. Beterschap en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gaat dat hier en in 't leven. Tegenwoordig vind ik dat totaal niet meer erg wanneer plannen wijzigen. Ik ben meestal erg benieuwd naar wat komen gaat. Wat de dag dan brengen zal. Fijn weekend.

      Verwijderen
  7. Oei, veel beterschap , bij mij hebben de jongens ze allemaal tegelijk gehad, Jonas was net 3, Kjell 20 maand z'n de tweeling was 5 maand, enkel Tibo is er ziek van geweest met koorts en zo, maar beter als ze klein zijn, want ik was 22 en das iets anders dan , grts

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)