Wat een prachtige zomer is het toch !

Wat is het toch een prachtige zomer.
Nu we al meer dan halfweg zijn mag ik dit toch zeggen.
Ik vind het één van de beste zomers van de afgelopen jaren. 2009 vond ik ook geweldig. Dat weet ik nog goed, maar deze is echt nog beter.
Ik heb al enorm genoten deze zomer. Van de zon en soms de regen, van de kinderen, van andere oorden, van eten, van de natuur, van mensen, van lezen (Hier kan je lezen wat mijn lectuur was vorige maand!)en zoveel meer.
Gisterenavond had ik nog een heerlijke zomeravond met onze vroegere vaste babysit die nu een jonge werkende vrouw is van 25. Zij vertelde over haar vele reizen (in september is ze deze keer naar Argentinië)en haar nieuwe leven. Heel fijn.

Ik had een rustige dag vandaag met maar 3 kinderen in huis waarvan ik de oudste zoon zelfs amper gezien heb. Een zoon is naar Bobbejaanland, vier kinderen waren op familiebezoek, twee kleintjes waren naar de opvang, ...

Zo had ik tijd om het weekend te plannen.
Want hoewel ik niet erg veel hou van teveel plannen. En meer ben van het type dat wel zal zien hoe het verloopt is het soms echt nodig dat ik een planning maak.
Zeker wanneer het plannen zijn die te maken hebben met het hele gezin.
Op vakantie gaan bijvoorbeeld naar Spanje vergt toch enige organisatie wanneer je chaos wil vermijden en dan nog loopt het vaak niet zoals 'gepland'. Zo was mijn ongelukje in Parijs niet gepland :-) en zijn we daar veel tijd verloren. Bovendien was het toen net etenstijd dus iedereen had honger. Maar we hebben het overleefd en het lijkt nu een avontuur. Achteraf dan wel te verstaan.
En er is wel ruimte voor 'verandering'. Om iets niet te doen of juist wel bijvoorbeeld.


En vandaag pakte ik opnieuw een valies in terwijl de valiezen van onze zomerreis net zijn uitgepakt.
We gaan met het hele gezin op weekend.
We gaan opnieuw naar West-Vlaanderen. Daar waren we al eerder in april en hadden daar in de Westhoek een heerlijke tijd. Ik wilde zeker terug, maar het huis waar we toen verbleven was reeds volgeboekt. Dus ik dacht niet dat het er nog van ging komen deze zomer.

Maar onverwachts kwam er wat uit de lucht vallen en zo komt het dat we morgen alweer vertrekken om te wandelen (ik plan elke dag een korte wandeling: 3-4 km met de kleintjes in Poperinge en in Dranouter en op die laatste locatie van muziek te gaan genieten. Ik regelde dit allemaal pas een 3 weken geleden :-). In Poperinge was ik al in april jl en Dranouter is zeker vijftien jaar geleden! Het is daar mooi.
De wandelkaarten en tickets mee en natuurlijk de planning.

De man gaat wel niet het volledige weekend mee. Dat zou nu wel wat teveel van het goede zijn, maar ik ben toch thuis en de kinderen ook dus waarom niet?

Wat deed ik nog meer vandaag?

-Mijn verloren geraakt ring ophalen.
-Me klant maken bij Triodos bank. Iets wat ik vele jaren geleden wilde doen, maar dit kwam er nooit van. Altijd was het dat ik dat eens in orde ging maken, maar het kwam enkel tot surfen op de site. Nu deed ik het ! Misschien na mijn minder goede ervaringen bij mijn eigen bank.
-Een rugzak kopen om mee te nemen op de wandelingen. Mijn andere rugzak is door de grotere kinderen gebruikt en ondertussen niet meer bruikbaar.
-Opnieuw heel veel administratie bijwerken.
-Koken: kip met zelfgemaakte saus en tarwe met groentjes (wortel en paprika)

Ik wens jullie allen een supermooi weekend toe.
Hou in gedachten: 'Enjoy today!'.


Reacties

  1. geniet nu ook nog van "de westvlaanders",de kant waar ik woon,maar jullie kennen die streek al een beetje van de vorige keer,hee!ik woon meer dicht bij kortrijk,meer kotee van de vlaamse ardennen met het kluisbos,koppenberg..ook hier is het heel mooi en daar geniet ik van,wat kan ons landje ook mooi zijn en als het mooi weer is,is het overal mooi en leuk!geniet!!!groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn al op heel wat plaatsen geweest, maar er is zoveel te ontdekken en te doen in eigen landje ook. Dat wordt zo een beetje mijn volgende missie :-). Heel België ontdekken. En in de Westhoek kom ik ondertussen toch ook al vele jaren, maar de kant van Kortrijk heb ik niet gedaan. Vorig jaar in augustus ben ik wel in Roeselare geweest.
      Maar ook de Kempen staan al op mijn lijstje en de eigen streek natuurlijk. Vlakbij hebben wij hier een stiltegebied met wandeling.
      Mooi weer is fijn wanneer het niet te warm is want dan is wandelen ook niet echt aangenaam, maar ieder seizoen heeft zo zijn charme.

      Verwijderen
  2. Veel plezier dit weekend
    Herken dat proberen te plannen,meestal loopt m'n planning ook niet zoals ik soms hoop.Voor ons morgen en overmorgen Efteling met de drie kleinste even tijd voor hen alleen.veel plezier en misschien genieten.we een klein beetje mee via deze blog met leuke foto s.gr Marina mama van 9.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie ook veel plezier toegewenst.
      Soms is het nodig om wat met de kinderen apart te doen.
      Groetjes

      Verwijderen
  3. Een heel fijn weekend toegewenst. Neem het er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je me herinnert aan Triodos bank! Staat hier ook nog op de to do list!
    Fijn weekend ook voor jullie.
    Wij tobben met een klein, ziek meisje...Niets ernstigs, wel zielig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)