Na het aftellen, het optellen en toch kleine plannen voor 2017

Kerstdag zelf verliep iets minder gezellig.  De kleintjes maakten veel ruzie en de groten zeurden op de kleintjes en de man zeurde op het gsm gebruik van de groten. En het was niet zo gezellig al kreeg ik van één mijn dochters een heerlijke hand -en voetmassage en die deed ongelooflijk veel deugd.
Het was dus een OP en AF dag. Het eten was wel lekker :-).

Vandaag. De dag nadien. Ik stond op alleen met Mats en het huis was een bende. Ik was vroeg naar bed gegaan, maar niemand had nog opgeruimd nadien dus de feesttafel, de vloer, de keuken, enzovoorts, ...er leek een bom gevallen. Ik kreeg er de tranen van in de ogen. Werd er zo moedeloos van dat ik meteen begon op te ruimen.
Man kwam op het lawaai af en deed dan toch ook nog iets, maar ik kan natuurlijk ook niet alles meer. Na een uur was ik al gebroken.

De rest van de dag doe ik het weer wat rustiger aan en werk de was bij en ga de kamer van de jongens nog wat opruimen. Het is te zeggen : ik ga hun gewassen kledij in hun kasten leggen en nieuwe setjes maken zodat ze weer een week voort kunnen.

Na het aftellen tellen we nu op :-) zoals bij al de andere zonen.
Ik wou eigenlijk het liefst een baby voor het nieuwe jaar en wie weet komt dat er toch nog van. De kans is er alleszins. Woensdag zal de moeilijkste dag worden als ik de dokter moet vertellen dat ik dan eigenlijk nog niet wil bevallen. Ik wil WEL bevallen, maar liefst spontaan. Als baby goed ligt wil ze dan inleiden om het risico te vermijden dat hij weer gaat tuimelen. Het zal een moeilijke beslissing worden. Wanneer hij dwars ligt blijft alles gewoon hetzelfde.

Vandaag blijf ik lekker binnen. Ik ga wat rond rommelen in huis en er komt nog iemand iets ophalen van Kapaza. Misschien zet ik ook nog wat nieuwe dingen op kapaza.
Ik werk de was verder bij. En  de administratie.

Ik ben ook al een beetje aan het plannen voor het Nieuwe Jaar al heb ik geen goede voornemens.
In 2017 wil ik misschien onze badkamer aanpakken (misschien!!) en een papiertje behang hangen op onze slaapkamer (ik heb nog steeds behang liggen!). Of ik behang een paneel om er te zetten. Dan kan ik dat makkelijk weghalen als ik het beu ben. Zoiets bijvoorbeeld !
De dagen vallen niet stil nu ik hoogzwanger ben alleszins. Integendeel.
Het is Kerstvakantie. Alle kinderen zijn thuis en ik heb geen minuut rust :-).

Hebben jullie en speciaal plan voor 2017?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)