Alweer maandag? Time flies when you're having FUN.

 Deze zomer is al voorbij gevlogen. Ik kan amper geloven dat het weekend weer voorbij is en vandaag is het AL 17 augustus. Nog 14 dagen en we staan weer elke dag aan de schoolpoort.
Gisteren was het twijfelen. Zondag en wat weer zou het worden? Ga ik de hele dag wassen en opruimen en Tim een kast in elkaar zetten en kaders ophangen OF gaan we naar de ZOO in Antwerpen. Lang werd er niet getwijfeld. De Zoo. Park+ride en dan de tram nemen in Melsele. Avontuur in eigen land.
In de zoo was het rustig. Het werd nog erg zonnig en iedereen was weer blij. Na de zoo gingen we nog ergens Mosselen eten. Yammie. Dat was zo lang geleden!
's Avonds werd ik alsnog triest.
Zo een bui kan me plots overvallen wanneer ik besef hoeveel geluk ik heb.

Want natuurlijk ontsnappen de beelden van al die vluchtelingen (met kinderen)mij ook niet.
Wat ben ik blij dat ik in dit land leef en het leed van die mensen raakt mij.
Ik leef in een veilig land met goed onderwijs en waar ik mijn kinderen kind kan laten zijn.
Dat probeer ik elke dag.

En dus zal ik wellicht vandaag opnieuw inpakken om met mijn kinderen nog een week naar onze caravan in Zeeland te gaan (zonder de man en oudste kinderen).
Ik ben weer niet zoveel naar Zeeland geweest als ik zelf had gewild. Soms vraag ik me af of het niet te duur is. Die caravan hebben. Tot hiertoe ben ik namelijk nog maar drie nachten ginds blijven slapen en zeven dagen er geweest. Als je dat berekent komt dat op 833 Euro per nacht of 357 Euro per dag en dat is wel erg veel. Af en toe gaan er wel medeletsers naar onze caravan (dat is al jaren zo), maar die vergoeden in pollekes dan voor het verbruik. We vinden het fijn dat anderen ook kunnen genieten van de rust ginds, maar fijner zou nog zijn moesten we zelf wat meer gaan.
Volgend jaar ga ik toch echt wel voor zo een vakantie denk ik (al zeg ik dat ieder jaar weleens). Misschien 1 week naar iets verder weg (Spanje). We zullen wel zien.
Zover is het nog lang niet.
Dag per dag is meer dan genoeg :-).

En dan ga ik nu dus maar inpakken en nog wat wassen draaien.

Reacties

  1. Die caravan he. zo dubbel. Hadden wij ook, maar aangezien ik niet meer alleen kon gaan, gingen we ook nog maar weinig. Dus toch verkocht. En eigenlijk totaal geen spijt van gehad want de vakantie thuis is nog nooit zo snel voorbij gevlogen. Het valt me op dat meer mensen vinden dat die 2 maanden precies sneller om zijn dan ander jaren. Binnen 2 weken weer elke dag op tijd en stond alles doen, pff. Heb er ZO geen zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?