Hoe moet dat nu verder na een vakantie?

 Thuiskomen is bijna altijd erg fijn.
Zo ook bij ons. Al zag onze auto wel heel erg smerig van het reizen.
Daar werd dan meteen iets aan gedaan.
En toen vlogen de oudere kinderen weer uit naar familie en vrienden. Ik bracht mijn ouders een bezoek.
Ik deed de was en ging naar de winkel om voorraad in te slaan.

Maar de vakantie gaf ook inzichten. Het is net als een nieuw jaar.
Je maakt voornemens en je krijgt briljante ideeën. Welja. Volgens mezelf dan :-).

Zo wil ik Spaans leren. Maar dat is pas voor september. En tot vervelens toe blijf ik het herhalen. Er moeten wat kilo's af. Er is al twee kilo af, maar het mag wat meer zijn.

En toen ik in ons huis rond dwaalde vielen mij opeens veel dingen hard op.
Dat de lekkende kraan dringend eens moest gemaakt worden bijvoorbeeld. Man wil alles zelf doen, maar dat komt er dan niet van.
Dus ik belde een loodgieter.
Ook is er wat mis met onze zonnepanelen. Ze werken niet meer. Dus ook daar werd een telefoon voor gedaan. Dat was nog een heel gedoe omdat de installateur ondertussen failliet is.

Het terras blijkt verzakt (nee, das niet zo erg), maar ik wil er allemaal toch eens werk van maken. Van die voortuin en achtertuin. Er is al wat gebeurd hoor. Jawel. De lelijke bloembakken zijn allemaal naar een andere eigenaar gegaan. En de grond in de voortuin ging naar het containerpark.
Maar ik belde dus ook hier een tuinman die me een beetje moet helpen met die tuin.

En om nog eens terug te komen op die badkamer. Daar heb ik ook plannen voor.
Mijn hoofd is weer een vat vol ideeën. Toch maar weer eens op Pinterest gaan loeren denk ik.
Ik vind badkamers altijd zo kil en wit. Moest ik de man nu maar kunnen overtuigen ;-).
 




 
Of wat dacht je van deze tuin?

 En misschien zo een BBQ. Dat ging de man toch goed af?
 
 
Tot slot :
 
Gisteren hebben we de garage uitgemest op de KonMari methode en je herkent onze garage niet meer. De man zijn auto werd stampvol geladen voor het containerpark. Oude versleten schoenen, papier, kapotte paraplu's, oude lakens, enzovoorts.
 
De gelijkvloers is dus achter de rug al moet ik toegeven dat het met zoveel kinderen niet simpel is. Zij blijven extra's aansleuren. In september zal ik wellicht opnieuw de gelijkvloers moeten opruimen, maar ik zal veel minder werk hebben. Misschien ben ik zelfs op een halve dag klaar dan.
Nu is het de beurt aan 'den boven' en ik ben er dus aan begonnen...
Vulde alweer twee zakken vol.
Tegen september ga ik er wel mee klaar zijn geloof ik :-) en dan is mijn missie die ik enkele maanden geleden begon. Lees hier hoe het begon met opruimen en hoe enkele weken later er nog eens een pak rommel bijkwam toen het andere huis diende leeggemaakt te worden, maar we zijn er dus bijna.
Van september tot januari maak ik werk van de kelder en beginnen ik die ook in te richten.
 
Deze missie is meer dan geslaagd!!

Reacties

  1. Wat heb je toch een schatjes. 2 kilo kwijt, ik ben inmiddels met de laatste kilo bezig dan ben ik 8 kwijt tot mijn grote vreugde. Ik moest er hard voor werken om het eraf te krijgen. 63 kilo weeg ik dan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai. Zo goed Johanna.
      Ik weeg er nu 66 en dat is te veel voor mij want ik ben klein.
      8 kilo er af zou bij mij al veel verschil maken, maar liefst nog 11 kilo.
      Voorlopig gaat het best goed.
      Wanneer ik nu opnieuw meer beweging zou hebben zoals naar school fietsen, wandelen, ....zal het nog beter gaan denk ik.

      Verwijderen
  2. Hoi Sandra, ik doe mee....;wil graag ook wat kilootjes kwijt en zou ook graag spaans gaan leren in september....Moet er nog even over nadenken want ik ga ook al naar de boerenles (weliswaar stopt dit van november tot maart) en doe ook aan zumba....Plus dat ik regelmatig ga helpen in de kinderkribbe hier in de buurt....en soms wel erg moe ben (de leeftijd zeker????) dus toch nog maar even nadenken....Fijn dat jullie zo een leuke vakantie hadden! liefs en een fijne rustige avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we samen Spaans leren ;-) ?
      Er zijn twee dingen die ik echt wil voor mezelf en dat is meer bewegen en dus meer wandelen want dat doe ik zo graag én Spaans leren dus.
      De rest zien wel nog wel.

      En jij doet al best veel vind ik Greet.

      Liefs.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)