Dag 40 van de 65: eerste vakantiekieks en feestje Thijs

 Het gaat vooruit. De 40ste vakantiedag is bijna achter de rug en ik ben echt moe nu. Gisterenavond veel te laat in bed en er eigenlijk ook te vroeg uit. En 's nachts uit moeten. Niet voor de allerjongste want die slaapt al drie nachten door, maar voor Mats en Lies.
Gisteren wat vakantiekiekjes bekeken. Dus hier ben ik met de eerste.
De Mont Ventoux in de buurt en ons vakantiehuis bekeken vanuit een ander oogpunt alweer.

Nele is onze grootste waterrat, gevolgd door haar driejarige zus Lies.


 Zicht op het vakantiehuis. Kijk. Het ligt daar beneden.

Meer Frankrijkkiekjes volgen later.

Vandaag begon mijn dag onuitgeslapen en begon meteen de voorbereiding voor Thijs zijn verjaardagsfeestje voor de klas.
Taart halen en onderwijl even bij mijn ouders binnen springen want ik had ze bijna een maand niet gezien. Drank en lekkers halen want deze keer zou het feestje niet in één of andere speeltuin plaats vinden, maar gewoon thuis in huis en tuin.
We hingen de vlagjes en de ballonnen en tegen 14 uur kwamen er 10 klasgenootjes.
Ze speelden buiten toen het nog droog was al was dat niet voor lang.
We aten taart en pannenkoeken, speelden een 'geef het pakje door' spel dat ze allemaal te gek vonden en aten nog een ijsje.
De uren vlogen voorbij. Echt waar!
Het moment dat de mama's kwamen was snel daar en ik kon een hartig woordje tateren met de medemoeders.
Natuurlijk waren alle kindjes braaf geweest :-).

Na het feestje regende het buiten hard en kwam er de grote opkuis.
Niels en Wouter hadden vandaag een uitstap gemaakt naar de chocoladefabriek en kwamen ook weer thuis.

't Was een plezante dag geweest voor iedereen ,maar toch wel vermoeiend.

Dag 40 is  bijna voorbij, nog 25 te gaan...

Reacties

  1. Wij zaten wel iets verder van de Mont Ventoux, want konden dat witte gebouwtje niet zien bij ons. Ons dorpje was Saint-Julien-de-Peyrolas, dicht bij Saint-Martin-d'Arèche. Van jullie? Ik kijk al uit naar de overige foto's! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi optrek met een heerlijk zwembad en uitzicht. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?