Tweedehandsbeurzen, genoeg en strips.

Sinds ik iets meer oplet wat ik uitgeef aan kledij (wat niet altijd lukt) besloot ik om ook meer naar tweedehandsbeurzen en kringloopwinkels te gaan.

Vele jaren terug kocht ik daar vaak kledij en hele vele keren stond ik er zelf met kledij om te verkopen. Dat leverde nooit veel op (meestal tussen de 70 en  300 euro), maar het was altijd mooi meegenomen want daar kon ik dan eens één keer mee naar de winkel.
Ondertussen ben ik er weer al een paar jaren mee gestopt om zelf kledij te verkopen al doe ik het nog een beetje op kapaza.

Maar afgelopen zondag ging ik voor het eerst sinds lange tijd nog eens naar zo een beurs hier in de streek. En ik was vergeten hoe goedkoop dat was.
Ik kocht een shopper vol kledij. Shorts en t-shirts voor de jongens, kleedjes voor de meisjes, kousen, een jas, nieuwe winterschoenen, enz... en ik was amper 50 euro kwijt. En mooie kledij. Bijna nieuw soms van merken als Someone, Filou & Co, Fred &Ginger, Rondinella, ... Zoals onderstaand truitje van Filou & Co voor 1 euro.
Ook kun je beter onderhandelen over een prijs. Op Kapaza vraagt men vaak veel meer. Het jasje dat ik uiteindelijk kocht heb ik eerst nog een uur laten liggen voor ik terug ging naar die tafel. De mevrouw deed er dan nog 5 euro af.

Na afloop zijn Liesje en ik nog een pannenkoek gaan eten. Dat was mijn beloning van mij voor haar engelengeduld.

Toen ik thuis kwam liet ik mij tegen de man ontvallen dat ik eigenlijk niet begreep waarom ik dit niet vaker doe.
Je vindt bijna alles op zulke beurzen tegen 10% van de prijs dat ze er in de winkel voor vragen en oké: het is misschien van het jaar daarvoor, maar wie geeft daar om als het mooi is.

Wat wel een nadeel is vind ik dat er meestal toch wel veel volk op afkomt en zeker het eerste uur is het drummen, maar iedereen bleef beleefd.
In een winkel of een webshop heb ik dat nooit en kan ik op mijn gemak rondsnuisteren.

Maar toch... Ik ben nu weer helemaal om nu ik weet hoeveel geld ik op deze manier kan uitsparen.
Jammer dat het wel maar tot een jaar of acht of maat 128 gaat. En er ligt ontzettend veel babygerief op zo een beurs.

Morgen ga ik met de dochters shoppen. Helaas voor mij niet tweedehands deze keer.

In de lijn van dit alles las ik vandaag de Genoeg waar ik al vele jaren op ben geabonneerd. Na afloop probeer ik zo een boekje te verletsen want herlezen doe ik ze niet.
Ik haal er altijd wel iets uit.
 
Verder heb ik gisteren eens alle strips bijeen proberen zoeken. Een hele opgave. Onze jongens lezen veel strips en er liggen er overal. In de slaapkamers, in de keuken, in kasten (zie foto), op de WC, in de kelder, ...
Ze worden ook tientallen keren gelezen en sommigen vallen bijna uit elkaar.
 
Ze vragen ook vaak om strips te kopen, maar ik ben bang dat ik teveel dubbel zou kopen want zelf weten ze het ook niet of ze die nu al hebben of niet dan.
Dus heb ik eens alles bijeen gezocht en nu kan ik (tweedehands)wat strips bijkopen. Voorlopig hield ik me bij Kiekeboe, Jommeke en Suske en Wiske, ...
Ze hebben er ook een paar van anderen zoals Sisters, Urbanus (wat ik rotslecht vind), Asterix, enz...
Onze jongens lezen dus de meeste strips. Als ons meisjes er al één lezen is het net Sisters of Thorgal. Thorgal vind ik zelf ook heel goed. We hebben alle Thorgals. Ik wou ooit zelfs een dochter noemen naar één der personages. Kriss.
 
Zelf lees ik toch liever graphic novels. Wat iets is tussen een strip en een boek. Mijn favoriete blijven die van The Walking Dead in het Engels.
 
Kopen jullie op beurzen? En wat zijn jullie favoriete strips?
 
En verder gingen er twee op schoolreis naar Planckendael en hadden er twee wieltjesdag.
We aten kip met appelmoes en gebakken petatjes. Echte kidsfood van de markt.
De fitness was zwaarder dan anders. Nochtans niet echt andere oefeningen, maar ik denk dat ik wat moe ben.
 
En ik heb de Rode Duivels niet zien winnen. Tegen dan lag ik allang in dromenland. Een zwangerschap heeft zo zijn nadelen :-). Langs de andere kant heb ik totaal geen interesse in voetbal dus nu ook niet. Gelukkig ben ik getrouwd met een man die ook niet voetbalgek is.
We hebben gezonde interesse in de uitslagen. Dat wel en vinden de gekte amusant. Tot zover!
Ons kinderen zijn er ook niet echt mee bezig. Ze doen de hoop een beetje na. Zoals kinderen dat doen om bij de hoop te horen.
 

Reacties

  1. beurzen en rommelmarkten,daar zet ik mn wekker heeel vroeg voor en doe ik ieder weekend,dit weekend(zondagmorgen 6uur!!)waren mn dochter en ik op een keileuk rommelmarktje in de Walen(henegouwen),we vonden er superleuke spullen,mn autootje zat vol zoals bv een boot uit 2delen die je kan vullen met zand en water voor 3euro!!supertof!ook brocantespullen waar ik van hou,oude kaarten tot een mooie ruiker bloemen toe voor 3euro..we vinden er vanalles..en dit is ons moeder-dochtermoment met ondertussen tetteren,koffiestopje,terwijl de mannen op ons kleinkind passen.
    oh Sandra,ik zie weer een boekje..genoeg,ken ik niet..ruilen voor strips??debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan kan je dag toch niet meer stuk als je tas vol is voor maar 50 euro met toffe spulletjes die nog goed zijn. Wij stonden zaterdag ook om 6 uur op om naar de rommelmarkt te gaan, ik heb het er graag voor over. Je kan zoveel meer met minder. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om zes uur opstaan zie ik mezelf nog niet doen, maar hier beginnen die beurzen niet zo vroeg. Een rommelmarkt is natuurlijk wel iets anders. Fijne dag.

      Verwijderen
  3. Dat heb je super gescoord! Ik had de laptop deze week niet en kan ik mijn leeslijst niet openen (is ook niet handig op mijn telefoon) zodoende ben ik bij jou aan het bijlezen ;-) Zo kan ik het mooie jurkje van jullie dochter ook beter plaatsen van de vorige nieuwere blog. Het scheelt zoveel geld om kleding tweedehands te kopen, in de stad vlakbij zijn twee tweedehands kinderkleding winkels daar scoor ik veel voor de jongste. Bij ons in de kringloop is trouwens ook veel kleding. Als ik naga wat ik heb bespaard in de loop der jaren, ben ik dankbaar we hebben zo snel onze schuld af kunnen lossen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?