Gelukkig weekend en volle weekdagen

Mijn (verjaardags)weekend vierden we in Zutendaal. Vlak naast het Nationaal Park in de Kempen.
In één woord: Gelukkig.
Ik deed er wat ik graag deed. Wandelen, naar de spelende kinderen kijken (er was een prachtige speeltuin ook)en lezen. De zondag ging de man met de kinderen zwemmen.
En iedereen sliep er als een roos. Deze twee nachten is gewoonweg niemand wakker geweest (behalve Fee en ik).
Twee dagen was eigenlijk te kort. We willen daar weleens wat langer heen.
 
Te snel om dus.
Het weer was ook al heerlijk.
Voorlopig nog geen foto's van daar.
Wel nog wat Frankrijkfoto's, foto's van op de boerderij en van Plopsa in de regen. Ooit al een leeg Plopsaland gezien? Ik wel. Een zeer leuke dag was dat. Nergens aanschuiven, alles gewoon open en nat waren we, maar we gingen drogen in Mayaland dat ook al leeg was. Plopsaland in de regen is een aanrader. Niet twijfelen. Doen!, maar je er wel op kleden natuurlijk.

De afgelopen twee dagen waren dan weer veel te vol met afspraken. En niet altijd zo plezante afspraken. Gesprekken die moesten gevoerd worden. Gelukkig waren onze batterijen goed opgeladen en kon ik er tegen.
Ook diende er weer het één en 't ander bijgewerkt te worden. Niet alleen de was. Er moest naar de ziekenbond gegaan worden, boodschappen gedaan worden, mails geschreven en telefoontjes gedaan.
En ik ging bij mijn mama en papa langs.

Op school was het ook van alles. Zo is het deze week FLUO week op school en ik doe mijn best om met de fiets of te voet te gaan, maar het is weer serieus wennen. Zo ging ik vandaag met drie kinderen en mezelf OP mijn mamafiets en dan onze jongens als eendjes achter me aan.  Is het veiliger je kinderen achter of voor jou te laten fietsen. Ik vind achter mij veiliger, maar echt zeker ben ik daar niet van.
Deze ochtend was het tijdens het fietsen toch vooral erg stressen. Veel meer stressen dan met de auto. Misschien daarom dat velen de auto nemen dacht ik. Ik ben zeer gespannen tijdens het fietsen. Aan school kwam ik zwetend, maar opgelucht toe.
Het is een mateloze ergernis dat er voortdurend zware vrachtwagens de schoolpoort passeren. Sommige rijden rustig, maar anderen vlammen dan weer voorbij.
Dat daar zoveel vrachtverkeer is wist ik niet toen ik ze inschreef in die school. Het lijkt een rustig straatje namelijk.
In de namiddag haalde ik ze te voet op (toch 3,4 kilometer in totaal)en nam ik een binnenweg die zeer rustig is (ik had die afgeprint op mappy! want ik ken mijn weg daar nog niet zo goed)en toen was er iets minder stress. Wandelen gaat me veel makkelijker af dan het fietsen.
Dit jaar gaat ons Lies ook al zwemmen met 't school. En zij is een echte waterrat dus dat is superleuk.

Frankrijk!



 Aan zee eind augustus. Oostende.

 Plopsaland in de regen. Leeg en dus zowat voor ons alleen.


 De Zonnegloed in Oost-Vleteren. Natuurlijk dierenpark.

 Huifkartocht in de Westhoek.

 Thuis. More Wild things.
 Nog een Frankrijkje. Wat is ons Fee al gegroeid ondertussen. Amai.


Reacties

  1. Hey Vera,
    hen je nog intresse voor de fietskar want anders ga ik zeg weg doen.
    laat je me gauw iets weten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Marlies

      Je bent een beetje verstrooid want ik ben Vera niet.
      Ik denk niet dat ik de fietskar kan meenemen in mijn auto zelf dus laat ze gerust voor iemand anders.
      Ik kom vrijdag wellicht naar A. Spreken we dan af?

      Groeten

      Sandra

      Verwijderen
    2. Oei ik was precies nog niet goed wakker,
      Wanneer zou je juist komen want ik heb om 20 na 12 een afspraak in het olv.

      Verwijderen
  2. :-) heerlijke verjaardag gehad dus.
    Enne zelf denk ik wel eens dat ik wandelen lekkerder vind omdat het langzamer gaat :-) te veel zelffietsende jongekinderen (bv nog vriendjes en vriendinnetjes mee) mee als ik zelf fiets vind ik altijd erg stressend ook namelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Karel fietst elke dag met de kinderen naar school; ik af en toe, en wij laten ze eigenlijk altijd voor ons rijden. zou het erg eng vinden om hen niet te zien rijden. Natuurlijk is het hier een dorp hé, dus echt acuut gevaar is er meestal niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)