Over auto's en kinderen in het verkeer

 Ik blijf nog even na zomeren met foto's uit Frankrijk.

Mijn dagen zijn goed gevuld. Vandaag moest ik een bureaustoel gaan ophalen voor één van de dochters en ik was bijna een hele ochtend weg.
Als je dan nog moet eten, Fee eten geven en wat opruimen is het al snel weer bijna tijd om de kinderen van school te gaan halen en daarna zal het koken worden...

Gisteren was ook goed gevuld met een doktersbezoek, een ander soort bezoekje thuis, een technieker die langs kwam voor de droogkast en nog veel meer.
Bovendien nam ik gisteren wat beslissingen in verband met het huis in de hoop dat het verkocht geraakt zo.
Tim wil ondertussen het huis liever houden, maar daar ben ik zelf helemaal niet zo enthousiast over. Kortom. Genoeg om over te babbelen en alles af te wegen.





 Als mijn huis er zo bij ligt kan ik even opgelucht adem halen, maar dit duurt maar tot de kinderen weer thuis zijn van school.
Ik woon er graag. In dat huisje.
Deze ochtend was ik wat van mijn melk omdat er weer een kindje (zes jaar) overleden is in het verkeer.
Ik wou zelf vanaf september naar school gaan fietsen met de kinderen , maar omdat Thijs die zes is nog niet zo heel goed kan fietsen stel ik het altijd maar uit. Ik vind wandelen nog veel veiliger dan fietsen.
Toen ik deze ochtend dan om die stoel reed dacht ik vaak dat de auto toch echt Koning is op de baan, maar ik reed natuurlijk zelf ook en ik sta ook met mijn auto aan 't school. Wel altijd juist geparkeerd. Nooit verkeerd!! En altijd héél voorzichtig voor al die moedige mama's en papa's die met hun kinderen fietsen naar school en terug naar huis.
Ons andere kinderen gaan met de bus en zelfs dat vind ik veilig. Eén dochter gaat nu met de fiets naar school, maar zij neemt de binnenbaantjes en niet de grote steenweg om naar huis te komen dus dat stelt wat geruster.
Zelf heb ik er al vaak aan gedacht om de auto aan de kant te laten staan, maar ik gebruik hem elke dag tegenwoordig. Het is een 'gewoonte' geworden. Gelukkig niet om naar de bakker te gaan.
Het ergste is nog dat ik helemaal niet van autorijden hou. Dat ik het alleen maar super gemakkelijk vind omdat ik tijd win. En niet hoef op te zoeken wanneer bussen en treinen rijden. En Fee bijvoorbeeld lekker in de maxi cosi kan mee vervoeren. Dat het handig is.

Vooruit. Genoeg gekwekt nu.

Reacties

  1. Ja, dat van het verkeer herken ik. Durf zelf dochter ook niet te laten fietsen. Haar vader gelukkig wel, ze kan het ook goed. Momenteel ook veel autorijden voor mij. Fietsen en lang wandelen lukken niet meer door Bekkenpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als fietser in het verkeer is het echt een hel. Ik rijd dagelijks met de (bak)fiets. We wonen op 2,5 km van school. We wonen normaal in een rustige straat, maar de laatste weken is er enorm veel sluipverkeer door verkeerslichten die inwerking gesteld zijn. Dus file op de grote baan ,ze rijden allen langs onze om de file 800m te omzeilen. Ik geraak soms met moeite op onze oprit.
    Aan school is het hetzelfde op de grote baan. Er zijn al 6 maand werken bezig, fietspad opengebroken, auto staan geparkeerd op het "vervangfietspad" dus moet je als fietser tussen de auto's op de baan. Geen enkele auto die rustiger rijd, eerder nog gas bijgeven

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?