Streven naar saaiheid





Na twee zeer volle dagen snak ik naar rust en regelmaat en vooral naar saaiheid.

We geraken al twee dagen op tijd op school maar niet na veel geloop en gehaast en van mijn kant gezeur om op te schieten. Ik kan dus nog niet echt zeggen dat ik weer helemaal in de structuur en de regelmaat zit. Ik vergat vandaag een map en een kliederschort.

Deze ochtend was vol gepland met de manicure en een letser/vriendin ging met ons Fee wandelen(en stuurde me nadien veel foto's en vond ons Fee een zalig kindje en natuurlijk is ze dat ook!!!!!), maar dat bracht een hoop geren met zich mee om toch maar op tijd op die afspraak te geraken en daarvoor ook nog Fee even te voeden. Mijn gsm was ik thuis vergeten, maar aangezien ik die niet mis was dat niet zo erg al was het wel handig geweest dat ik de poetshulp had kunnen verwittigen en doordat dat niet kon moest ik de planning voor vandaag wijzigen, maar dan is het maar zo.
Na mijn afspraak met de manicure kocht ik nieuw speelgoed. Een kruimeldief!! Met dank aan een blogger die me over de streep trok.

Vandaag stelde ik me voor het eerst in negen jaar de vraag of ik zou doorgaan met die manicure... Ik doe het al negen jaar om de vier weken ongeveer. Maar ik weet niet meer waarom ik het eigenlijk doe. Ik koos voor de kleur groen, maar dat was precies niet echt de modekleur van het moment, maar ik kreeg ze toch. Klant is koning weet je weel.

Verder bracht ik een zalig half uurtje door in de prachtige tuin van letsers hier in mijn nieuwe stad. Waar ik koffie en koekjes dronk en at op hun mooi terras en prachtige tuin. Wauw!! Dat was een zeer mooi moment. Had ik de kinderen niet van school moeten halen had ik er wellicht uuuuuren gezeten.

Nadat de school uit was had ik even een moment dat alles samen kwam en er een explosie was. Uitgeladen boekentassen, huiswerk al, zoek geraakte slippers en de lastige taak om het huis proper en schoon te houden zoals het was net nadat K. vertrokken was. Tevergeefs en ja. Dan ook nog koken. Kabeljauw met bulgur en brocolli met wortelen. Alles op dus het zal wel lekker geweest zijn.

In mijn boek 'Een vraag per dag' was de vraag. Hoe schoon is jouw huis? En wat een opluchting om 's avonds te kunnen schrijven. 'Heel schoon!'. Aja. K. was geweest. Dat lijkt me leuk om over 2-3-4 jaar te herlezen dat mijn huis ooit schoon is geweest.

Verder keek ik vandaag ook veel TV, vooral na half acht ! Dat viel mezelf op.
De afwezigheid van de man de afgelopen tijd begint sporen na te laten en dat uit zich dus ook in meer TV kijken blijkbaar en in een salontafel kopen. Ik heb de man al dagen niet meer gezien. Zijn werk is een nogal uit de hand gelopen hobby geworden.
Onze plafond in de keuken hangt er helemaal uit door het lek en de helft van de elektriciteit in ons huis werkt niet meer, maar HEY. Als hij eens vijf minuten tijd heeft zal hij er eens naar kijken. Positief blijven is de boodschap.

Er zat een vlieg in de wijn vanavond (BWEIK). In plaats van water bij de wijn te doen heb ik dus de wijn weg gegoten.

En zo snak ik naar mee saaiheid. Gewoon een overzichtelijker leven. Ik ben op de goede weg hoor.

Leve September!! Al was juli ook zo slecht nog niet (zie foto).

Morgen...heb ik een zoon beloofd dat ik al zijn boeken ga kaften als hij toch maar de vaatwasser uitlaadt en de tafel afkuist. Ik ben af en toe erg goed in chantage. Al had ik beter gevraagd om hoeveel boeken het gaat, maar gelukkig ben ik erg goed in kaften.
En morgen komt er een letster op bezoek. Ik plan dus eigenlijk niet zo heel veel morgen want het is woensdag.
En nu is het eigenlijk bedtijd. Voor mij want de man is nog niet thuis, maar IK heb mijn rust nodig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?