Schermpjes, housekeeping is fun en leve de herfst !

Terwijl de man naar Zeeland reed om daar de grote opkuis te gaan doen (voornamelijk de voortent afbreken)bleef ik thuis wegens een erg onderbroken nacht (wakkere kindjes). Zelf ben ik ongelooflijk moe en een dagje opkuisen in Zeeland zit er voor mij echt niet in. Gelukkig zit de man er niet mee. Hij doet liever zoiets fysieks in de buitenlucht dan helpen met klusjes in huis :-). En dat vind ik meer dan best. Liever zo een man dan een sloef (ik ken zelfs mannen die een lijstje van hun vrouw krijgen wat ze allemaal moeten doen vandaag!). Liever een man die hout hakt dan één die de vloer dweilt (al doet Tim dat heel uitzonderlijk weleens).

Wat niet wil zeggen dat ik de hele dag in mijn zetel ga hangen. Ik rommel rond in huis wat inhoudt dat ik vooral de was doe, bedden verschoon, kledij sorteer en in kasten leg.
Dat is wat ik graag doe ook. Ik maak ook voor de jongsten vaak setjes.  Alleen aan strijken heb ik een broertje dood.
Ik zit soms ook gewoon eventjes in een kamer om te genieten. Even kijken hoe de kamer eruit ziet.

Ik blijf ook voortdurend bezig met dingen weg doen naar de kringloop of verkopen op kapaza. Ontspullen is nog altijd een favoriet tijdverdrijf :-).
Elke dag is er wel iets dat ik vind dat weg mag. Altijd weer wel spullen, speelgoed, maar ook mijn kledingkast is weer wat uitgedund.
Natuurlijk komt er ook af en toe ook weer wat bij :-). Helemaal niets meer kopen kan ik niet al heb ik wel pogingen gedaan.

Wat mij enorm stoort zijn de schermpjes.
Zelf zit ik weinig op het internet. Ik ben blij dat 'schermpjes' voor mij totaal geen aantrekkingskracht hebben. Het is handig voor opzoekingen, bankieren, administratie, ....Maar dan stopt het.
Smijt mij maar in het echte leven.
O. Ik kijk ook eens graag een film of serie, maar elke dag uren aan een stuk. Dat zou ik een groot tijdverlies vinden. We leven al zo kort en dan zitten zovele mensen achter die schermpjes. Bezig met oppervlakkige dingen te denken dat ze populair en speciaal zijn en te verlangen naar zoveel mogelijk likes. Vermoeiend lijkt mij dat.
Ik las dat de mensen ook deze rekeningen het eerst betalen. Tv en internet. Huur en gas en elektriciteit bijvoorbeeld komt pas op de 7de plaats.
Hier is het net andersom. Op 1 staat ons huis !! Dat wordt het eerst betaald en vind ik zo logisch. Wat zouden we zijn zonder dat dak boven ons hoofd.

Tegelijk kan men tegenwoordig amper iets verdragen. Al snel word je verweten racistisch te zijn bijvoorbeeld. Je mag niet meer voor zwarte piet zijn (ook al is dit omdat hij door de schoorsteen gekropen is), een zwarte man is geen neger meer en owee als je negerzoenen eet, sommige mannen temperamentvol heten omdat ze uit een andere cultuur komen is not done, ook oppassen met krullenbol. Je moet zo  hard oppassen dat je best niets meer zegt. Het gaat niet alleen om racisme. Opletten moet je wanneer je zegt heel erg pro borstvoeding te zijn ook al heb je geen probleem met flesvoeding. En een thuisblijfmoeder is ook niet bepaald ambitieus. Oppassen dus met opmerkingen over kinderen die meer tijd in de opvang doorbrengen dan thuis.
Waarom voelt men zich zo snel aangevallen?
Waarom kan men niet gewoon denken. 'Kijk. Ik doe het zo en voor mij werkt dit het beste. Dit is hoe ik het wil en dan ook doe. Een ander mag denken wat ie wil. ' Maar neen. Men wil bevestigd worden dat het wel degelijk het beste is dat men doet.
Daar doe ik dus niet aan mee.
Ieder doet het op zijn manier.

Verder geniet ik van de herfst. Ik ben toch wel een herfsttype denk ik. Dat het frisser is vind ik zalig.
Dat ik botjes, gilets en sjaals kan dragen à volonté is heerlijk.
Het is wel altijd meer was, maar dat neem ik er dan maar bij.
Verloren geraakte sjaals en wanten vind ik vervelend, maar ach. Het zijn maar spullen.
En ik ben echt ontzettend blij met onze houtstoof. Daar zit ik elke avond voor nu.
Gisteren gingen we naar een eetfestijn op school. Lekker eens niet hoeven koken :-).

Zo. Tijd om verder te doen.
Deze middag gaat er nog een zoon naar een feestje.

Fijne zondag nog!

Reacties

  1. Bedden verschonen: er is geen huishoudelijke taak die ik meer ontzie dan dat! Hate it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha. Het gaat mij op dit moment ook veel moeilijker af en dus vraag ik het regelmatig aan de grote dochters om te doen. Maar achteraf heb je daar toch deugd van. Verse lakens zijn heerlijk.
      Voor mij is strijken echt iets waar ik een hekel aan heb en dat laat ik dan meestal ook door iemand anders doen met cheques.

      Verwijderen
  2. Ja die schermpjes vind ik ook erg. Overal waar je komt zitten ze met zo'n ding. Ik vraag me wel eens af hebben ze niks beters te doen. Vierkante ogen krijgen ze ervan. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook juist een heerlijk relaxte herfstvakantieweek gehad, waarin we niks wilds of speciaals deden, maar het was wel even heerlijk opladen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?