Verandering in mezelf

Mijn dagen zijn eigenlijk iets te vol. Dit schooljaar zijn maandag en dinsdag de volste dagen.
Omdat gisteren de hulp niet kwam opdagen (om de 14 dagen komt ze op maandag)is het hier nu een rommeltje want ik rekende er op dat ze kwam en dan laat je al wat liggen en plant dingen die dag waardoor ik dus niet aan 'huishouden' toekwam.
Een rommeltje hier maakt me erg onrustig in het hoofd. Het lijkt wel of ik met 101 dingen tegelijk bezig ben. Zelfs mijn middagrust boet er bij in momenteel.
De ontbijttafel blijft lang staan, de was hoopt snel op en overal op de grond ligt van alles. Kruimels, papiertjes, poppen, kussens, ...

Morgen hebben alle kinderen vrij van school door de jaarlijkse jaarmarkt hier in 't dorp.
Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar niet tussen de massa gaan lopen.

Ik probeer momenteel enige rust te vinden wat betreft mijn ergernissen. Daar heb ik erg veel last van. Is het omdat ik fysiek minder in vorm ben nu ? Is het omdat ik teveel rond mijn hoofd heb? Ik weet het niet, maar ik probeer te relativeren en ook wel: dingen te ontwijken zodat ik me niet hoef te ergeren. Maar ik heb nu erg veel last van hypocrisie bij anderen en moet me echt inhouden om er teveel van te zeggen.
Ik voel ook dat ik onverschilliger wordt ten opzichte van bepaalde zaken. Dat het me werkelijk geen barst meer kan schelen.
Op een ander vlak ben ik dan weer enthousiaster en fanatieker geworden.
Ik verander. Dat voel ik wel.

En we blijven gaan...





Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)