Halloween met peuters

Eén van mijn dochters doet momenteel stage in een crèche.
Hoewel ze nooit echt creatief was en altijd voor het gemakkelijkste koos ben ik nu net verschoten van haar creativiteit en inzet.
Zo zie je maar...kinderen kunnen je altijd blijven verbazen ;-).
Ze moest in het thema Halloween activiteiten bedenken met (voornamelijk)peuters en hoewel ze haar inspiratie grotendeels op Pinterest haalde moest ze toch zelf aan de slag om die dingen te maken en te organiseren.
Boodschappen doen, spinnen maken, een monster maken en dus schilderen en plakken, gerief bijeen zoeken, enzovoorts.
De spinnen waren leuk, het monsterballenspel ook, maar toen ik het monster zag moest ik toch glimlachen en bewonderen. De bedoeling is dus dat de kindjes oogballen in het monster gooien. Er horen dus nog ballen bij.
En ons Esther? Die vindt het onverwachts heel leuk om bij zoveel kindjes te staan. En is verschoten van zichzelf. Ze heeft heel wat meer in haar mars dan ze zelf denkt. Ze is nu 16.
 
De andere oudste dochter (19)doet momenteel ook stage. Zij wel op een totaal andere manier. Bij jongeren (tieners). Ze praat er weleens over en ik ben zeker dat ook zij het prima doet.
Ik ben trots op mijn grote dochters.
 
Vandaag ging ik naar de optieker om een nieuwe bril te kiezen. Mijn 'omabril' draag ik namelijk niet meer zoveel en zo heb ik maar 1 bril wat ik wat weinig vind als je van 's morgens vroeg tot 's avonds brilt. En dan mag het ook best een goede, degelijke, mooie bril zijn.
Ik koos een mooi exemplaar en volgende week mag ik het ophalen.
 
O. Wat de kast van gisteren betreft en de verloren sleutel. De sleutel is nog steeds zoek en de man brak mijn mooie kast open :-(want hij vond dat de kinderen wel verkleed moesten zijn :-).
 
En nu ga ik de vakantietassen voor ons jongens compleet maken zodat we morgenochtend richting Westmalle kunnen rijden voor het griezelkamp.
 
Fijn weekend !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)