De 29 weken dikke buik, schone slapers en schoenen


 Ik hou van de avonden in de herfst. Wanneer de gordijnen dicht getrokken worden, de haard aan gemaakt wordt, het donker is wanneer de kindjes gaan slapen en ik met men thee DVD's kan kijken.
Tegenwoordig hebben wij niet veel speelgoed meer op de gelijkvloers. Het speelgoed staat in de kelder of op hun kamers. Kinderen vinden er zo ook weer wat op. Een doos is al leuk speelgoed genoeg.
Wanneer ik zelf ga slapen liggen ons meisjes vaak ofwel in ons bed te slapen (dat ligt blijkbaar heerlijker, maar Fee is er al eens uitgevallen ook) ofwel samen in Lies haar bedje. Ik zou er uren naar kunnen kijken net als toen ze baby waren. Het is trouwens niet zo licht in de kamer zoals op de foto's. Door de flits lijkt het licht aan, maar het was wel degelijk bijna donker (enkel een nachtlampje was aan).
 
Vandaag dan weer controle bij de gyn. 29 weken en een paar dagen zwanger en de buik groeit en groeit doordat de baby groeit en groeit. Niet te geloven toch dat die buik al zo enorm is.
Baby zou ongeveer 1,5 kilo wegen nu. Hij is erg beweeglijk. Tijdens de echo draaide hij nog eens :-).
Ik heb ijzertekort dus daar moet ik wat voor nemen. De suikertest was prima dan weer.
Mijn gewicht is ook oké, maar dat wisten we al.
Nu moet ik weer een prik tegen de kinkhoest. Ik ben niet dol op al die extra's, maar ik doe het toch maar.
 
Deze ochtend nam ik ons Feetje mee naar de gyn en de winkels. Ze praat al zo goed. Ze is bijna klaar voor de kleuterklas. Ik verbaas me daar elke dag over. Hoe groot zij al wordt. Hoewel ik elke dag thuis ben zie ik haar zo veranderen en wil ik de tijd stil zetten. Ik vraag me af of werkende moeders niet het gevoel hebben dat ze een hoop missen of niet zien. Dat had ik wel bij mijn oudste kinderen toen ik nog werkte. Ik zag ze amper toen omdat ik vaak ook laat werkte tot negen of tien uur.
Daar ben ik blij om. Dat het nu anders is en kan.
 
Fee droeg vandaag haar konijnenschoenen. Glitter en opvallend met de oortjes en het staartje. Zelf had ik er niet bij stil gestaan wat de schoen eigenlijk voorstelde. Ik vond het gewoon mooie schoenen. Die oortjes zag ik pas achteraf. Al had ik de pluizenbol vanachter uiteraard wel gezien.
Kopen jullie weleens iets waarvan je iets niet opgemerkt hebt. In het verleden had ik dit ook eens met 'lichtjes'schoenen.


Sinds dit schooljaar zijn er hier geen activiteiten meer op woensdag dus is dit min of meer een vrije dag.

Vrije woensdag dus!

Reacties

  1. Slapende kinderen zijn op z'n liefst. Mooi buikje al. Kinderen kunnen zich nog met niks vermaken.. kan me niet herinneren of ik ooit iets kocht op die manier het zal best.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)