YOLO

Wie kinderen heeft herkent het wel misschien. Ze gebruiken regelmatig de verkorting: YOLO.
You Only Live Once.
In het begin konden de man en ik dit niet hebben. Zo weer een modewoord dat zijn intrede deed. Het kwekte ook marginaal/vreemd/verkeerd.
Maar ondertussen ben ik eraan gewend al gebruiken ze hem soms 'verkeerd'. Dan gebeurt er iets en floept er YOLO ongepast uit.
Maar soit.
Dezer dagen gebruik ik hem zelf af en toe, maar dan in mijn hoofd.
Wanneer ik bijvoorbeeld toch nog een jurk koop voor één van mijn meisjes of toch door de knieën ga voor de dure jas voor de oudere kinderen of ik zelf nog een paar schoenen koop. Dan denk ik soms: Waarom niet! Het is toch prachtig. De poster onderaan zou prima passen in een dressing. In ons huis was er een dressing, maar daar maakte wij een kinderkamer van dus nu moet ik met de kleertjes ergens anders heen. Tot in de douche zelfs.
Vandaag wou ik ons kinderen weeral eens kieken. Sorry voor de overdosis kinderen! Helaas was er altijd wel één die het maar niets vond. Eerst wou Niels niet en toen Niels wou was het Thijs die het tegen zen zin deed. Hoe anderen hun kinderen zo goedlachs en spontaan op foto's krijgen is me een raadsel. De onze vinden poseren stom, behalve de meisjes dan :-). Dat ze allemaal hetzelfde aan moesten vandaag vonden ze dan weer heel tof. Eigenlijk had ik dit voorzien voor de eerste schooldag, maar toen was het dus te warm.
Ik profiteer er nog even van dat ik ze af en toe met zen vijven op de foto krijg want met ons tieners is dit hoofdstuk zo goed als afgesloten...

Momenteel ben ik volop bezig met alles in huis te halen voor de Sint ook :-). Nog 2 maanden ja, maar ik ben al halfweg.
Mijn voornemen is nog steeds om van december een rustmaand te maken waarin ik alleen nog hoef te dagdromen van de baby :p.
Ik plan ook nog redelijk veel activiteiten met de kinderen. Normaal gezien doe ik dat zoveel niet, maar ik weet dat eens de baby er is het weer vele minder gaat zijn of sommige dingen gewoonweg niet meer kunnen (zoals de cinema). Dus nu het nog even kan wil ik het doen. Ik heb nog min of meer 11 à 12 weken om uitstapjes te maken à volonté.
Zo staat voor de komende weken op het programma: Technopolis, nog een keer naar de cinema, Harry Potter in de Expo, een speelgoedbeurs waar ze zelf gaan staan, zwemmen, naar het bos (oké. Dit kan ook met baby!), enzovoorts.
Hebben jullie nog tips?

Ik wens jullie alvast een fijn weekend. Zelf ga ik nog eens naar een tweedehandsbeurs (de laatste dit seizoen). En denk er aan. YOLO.

Reacties

  1. Haha, leuk hoor, allemaal hetzelfde printje. Pik je ze er bij school zo uit! Ik ben met mijn kleinkinderen naar de GVR, de Grote Vriendelijke Reus geweest, een geweldige film, vooral in 3D!! Verfilming van het boek van Roald Dahl (sinterklaas ideetje??)
    Alleen niet voor de kleintjes, vanaf 6 jaar! Kan ik je aanraden als hij bij jullie ook draait.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip Erika. Ga ik zeker overwegen!

      Verwijderen
    2. Weer wat geleerd, yolo. Ik had de bril niet op en las volvo. Als je geen kinderen in huis hebt mis je dergelijke woorden, zo blijf ik bij juist.
      Heel mooie foto, precies zo kinderen zijn!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)