Een trotse (en erg langzame) moeder

Gisteren in de late namiddag ging ik dan nog  (alleen want de man was nog altijd aan 't werk)naar de vier oudercontacten van de jongste kinderen. Mats zit in de tweede kleuterklas, Liesje in het eerste leerjaar, Thijs in het derde leerjaar en Niels in het vierde leerjaar.
Op iets meer dan een uur was het klaar en tussendoor schreef ik ons Feetje ook nog even in want vanaf januari is er een kleuter bij in huis. Dan gaat ook deze kleine engel naar de eerste kleuterklas weliswaar maar drie halve dagen de eerste maanden.

De contacten waren zeer aangenaam. Over alle vier de kinderen was er niets dan lof. Goede of goed genoeg resultaten en ook op school zelf zijn het aangename, sociale, toffe, ....kinderen die zich erg goed voelen. Dat hoor ik graag natuurlijk want net als iedere ouder laat ik weleens een serieuze steek vallen. En vraag ik me weleens af of ik ze wel genoeg aandacht geef, genoeg met hen bezig ben of ze zich wel goed gedragen op een ander, ....
Dat blijkt redelijk goed te zitten dus.
Ik ben vooral blij dat ze zich goed lijken te voelen op school en in de groep. De resultaten zijn minder belangrijk, maar ook die waren goed (dat is mooi dan).
En ik ben weer blij dat ook deze oudercontacten nog gelukt zijn om te gaan.

Naar de oudsten hun oudercontacten ga ik niet. Dat is nu vrijdagavond en dat begint vanaf 16 uur, maar elke vrijdag ben ik weg tussen kwart na vier en half zeven (naar de logo en daarbij het drukke verkeer) en nadien eten we. Gelukkig kan ik een apart contact krijgen in januari. Ik wil wel gaan, maar het tijdstip ligt heel moeilijk. Er is nu wel Smartschool waar de resultaten kunnen gevolgd worden. Zo weet ik wel een beetje hoe het zit en ook vertellen ze zelf ook weleens wat.

De oudste heeft in de Kerstvakantie dan weer blok en pas in januari examens.

 Ik ben trots en ik heb ze beloond. Ze kregen iets kleins.

Verder kreeg ik nog een tip van een juf voor één der kinderen voor Nieuwjaar. Ik had eigenlijk al iets, maar dat was iets kleins en ik zocht eigenlijk nog iets erbij. Dat kocht ik dan even vandaag.

En ook krijg ik best wel wat complimenten de afgelopen dagen. Mensen zeggen dat ik er goed uitzie. Ik weiger te denken dat ze dit zeggen om me moed te geven, maar geloof dat het werkelijk zo is want ik gebruik nu een Magic cream :-) (zie foto) sinds kort samen met een wonder flow of zoiets en ik zie zelf het verschil in de spiegel. Nu gebruik ik nog de staaltjes hiervan, maar ik ben verkocht. Ik ga de grotere versies kopen. De Magic die uit dit kleine potje kwam dus. Ik gebruik er ook de lippenstift van. Soms is het gek dat het zolang duurt voor je echt enthousiast over iets bent of dat je iets nooit eerder uitgeprobeerd hebt om tal van redenen. Vooral de prijs houdt me dan tegen, maar ik denk wel dat het het waard is.
Onderstaande is dan ook heel toepasselijk ;-).
 
 
Gisteren pakte ik de allerlaatste cadeautjes in voor Kerst en Nieuwjaar. Dat moest ook maar eens gebeuren.
 
Vandaag woensdag. Drie grote kinderen thuis en een halve dag school voor de jongsten. Ik ging met oudste even op pad. Bakker, boekhandel, iets gaan drinken, ...even er tussenuit. Zinnen verzetten en nadien was het snel weer kindjes ophalen van school.
 
Zo meteen vertrek ik naar de dokter. Deze middag geen rustmoment. Ik ben erg benieuwd wat er gezegd gaat worden.
 
En tot slot uit de Flow:
 
Tijd cadeau: leuke dingen duren langer als je langzamer aan doet.
En dat doe ik dus nu echt wel. Alles heel, heel langzaam.
 
En ook: Het mooie van ergens op wachten, is dat de wereld zo lekker langzaam gaat (Loesje).
Heerlijk toch die Flow!!!
 
Fijne woensdag.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?